maandag 19 januari 2009

beter één vogel in de hand?

nieuwe buren, het geeft altijd wel wat 'spanning' in het leven...

zo zag mijn moeder de nieuwe buurman deze week voor het eerst!
zoals elke dag keek ze uit haar keukenraam naarbuiten, om naar de vogeltjes te kijken die veelvuldig geïnteresseerd zijn in de vetbollen en die hun buikje vol eten terwijl ze de 2 katten van mijn ouders proberen te ontwijken...

maar deze keer zag ze niet zozeer veel vogeltjes...

de buurman had besloten voor het eerst in zijn nieuwe tuin te gaan plassen!
en néén, er staat geen haag tegen de draad...
en jà, mijn moeder had een volledig zicht op zijn spannende eerste plas in zijnen hof...

toen hij zijn blik verruimde van onder naar boven, en mijn moeders blikveld kruiste, toen schuifelde hij blozend en vlug achter zijn nieuwe huis :)

5 opmerkingen:

spruiten-en-putkikkers zei

Ik denk dat het geen plas an sich was. Volgens mij is het een mannelijke vorm van territoriumafbakening of een inzegening van de tuin. Niet?

Al bij al toch een pijnlijk situatie (voor allebei denk ik)

Marleen zei

Grinnik :-)

just-a-girl-next-door zei

't Was ineens een ander soort vogel da uw mama zag! ;-)

vandyckinnairobi zei

Misschien wilde hij gewoon zijn naam in de sneeuw schrijven ? :)
Hier in Afrika is wildplassen zowat een nationale sport - vreselijk vind ik het !

Isis zei

Mijn zus haren oudste deed dat toen hij klein was en het had wel zeker met territorium te maken (en met vrijheid ?). Maar volwassen mannen heb ik dat alleen zien doen toen ze teveel gedronken hadden. Ook dom van de buurman dat hij er niet aan dacht dat er naast hem ook nog mensen wonen ! Echt iets voor een kolderfilmke !