zondag 25 januari 2009

boeken

ook al zijn we van een appartement naar een huis verhuisd, en verwacht je dan méér ruimte in alle opzichten, toch hebben we nu opmerkelijk veel minder ruimte om kasten te zetten - door 3 grote ramen tot op de grond in de woonkamer, door verwarmingselementen op onmogelijke plaatsen, enz.

zo is er géén plaats voor mijn speciale boekenkast en dat heeft me al heel wat hartzeer bezorgd - onnozel, ik weet het, maar die kast 1) is supermooi antiek, en 2) bevat 'normaal' mijn lievelingsselectie van boeken (naast de andere boeken zonder persoonlijke waarde, die een beetje overal stonden)

een maand na de verhuis zitten alle boeken nog in dozen, en die staan nog onder de trap te wachten tot ze een plekje krijgen, maar de Ivar-rekken die wél konden gezet worden, staan al vol met noodzakelijkheden, en voor De Boekenkast is er dus geen plaats en die staat voorlopig zielig te wezen in de garage...

een verloren hoekje in de woonkamer, achter de deur, waar ook een chauffage staat, gaf een beetje hoop op een plaats voor mijn boeken maar veel speling was er niet; eergisteren zag ik in een winkel (toen we lusters gingen kopen - die worden geblogd van zodra ze ophangen) een mooie eenvoudige smalle boekenkast, maar we hadden geen maten van dat 'hoekje' bij en dus lieten we de kast staan...

gisteren kwam mijn ventje thuis met 2 grote dozen in de wagen: hij had gemeten en nagemeten, was na het werk naar diezelfde winkel gereden en laadde een doos met boekenrek en een doos met boekenplanken uit! een uurtje later was ik de trotse eigenaar van deze donkerhouten boekenkast die perfect in het 'hoekje' past!


nu nog tijd en energie vinden om mijn boeken te zoeken tussen de dozenmassa, en ze een plekje te geven in de nieuwe hoge smalle boekenkast! voorlopig heeft enkel mijn hongaarse lezende poes haar intrek genomen...

fijn toch, zo'n man die oplossingen zoekt voor de neurotische problemen van zijn huisgenote!

4 opmerkingen:

Cristina zei

Hooray for bookcases! Fill them with books, quick!

Kwien zei

Dien D van u is precies toch wel een schatje é - geniet er maar van ;-)

Isis zei

Ik ken dat probleem van de boeken. Altijd meer boeken dan plaats hé... Toffe kast, goed gebruik van de "verloren hoek" !

CMI zei

Jaloers! Mijn boeken zitten na een half jaar nog steeds in van die opgestapelde supermarkt-plooibakjes :-(