dinsdag 13 januari 2009

creatie / FO: 'Axel Mitts'



op Ravelry zit ik in een groep van mensen die geobsedeerd zijn in 'fingerless mitts' of ze gewoon graag breien en dragen (zoals ikzelf): Fingerless Gloves Fanatics - en zo ben ik in een clubje daar gestapt: FGF Club 2009 - de bedoeling is dat je op voorhand voor het jaar 2009 virtuele of echte zakjes hebt gemaakt met daarin een favoriet patroon en de bijhorende wol, eentje voor elke maand, of eentje voor elke 2 maanden, en dan willekeurig een zakje kiest elke (2) maand(en)

ik ken mezelf en weet dat ik toch nog teveel andere dingen wil breien ook, dus ik heb 6 pakketten gepland; als eerste kwamen de Axel Mitts eruit, en ik had er een dikke acryl wol voor gekozen die lekker warm en zacht is (Petra)

ze zitten heerlijk comfortabel! en het handige is dat je ze zowel kan gebruiken om iets te doen, als om met de fiets te rijden en toch geen koude vingers te hebben want dan trek je het bovenste boordje tot aan de topjes ervan ;)

on Ravelry I'm in a group of people who are obsessed with 'fingerless mitts' or who just love making and wearing them (like me): Fingerless Gloves Fanatics - and there is a club: FGF Club 2009 - the point is that in advance you have made virtual or real bags for the year 2009 with in them a favorite pattern and the yarn you want to use, one for each month or one for each 2 months, and then you pick a bag every (2) month(s)

I know myself and know that I want to knit lots of other things too, so I planned 6 packages; the Axel Mitts came out first, and I had chosen a bulky acrylic yarn for them that is warm and soft (Petra)

they fit comfortably! and the handy part is that you can both wear them to do stuff, or to ride your bike without having cold fingers because then you pull the upper edge to the tips of them ;)

5 opmerkingen:

Tucana's Dream zei

ik wil die ook! :o
Nu nog de tijd vinden :roll:

MORGAN zei

of een magische bol-ruil doen natuurlijk...

Isis zei

Nu krijg ik ook zin om ze te breien. Doeme toch, nog iets om aan mijn lijstje toe te voegen ! (het groeit rapper dan het slinkt, dat lijstje... zoveel goesting, zo weinig tijd !)

Tucana's Dream zei

LOL! Een magische bolruil gaat niet veel uitmaken he kip! haha!
Dat is nog altijd wol die ik moet opbreien...

Ik ga gewoon manlief leren breien 8)
(yeah right, mister 2 left hands!)

Breien in Lansingerland zei

LOL! Moest wel even lachen om Tucana's Dream haar opmerking. :)

Mijn complimenten trouwens voor je polswarmers. Die zien er lekker warm uit!