dinsdag 27 januari 2009

de geneugten van het rustig wonen...

vanmorgen kreeg ik weer een extra reden waarom ik hier graag woon: aan het einde van de wereld is het stil, met dit koude weer gaan de vogeltjes op zoek naar eten en wij hebben een beetje vanalles voorzien, en éindelijk kwamen vandaag de meesjes en vinken tot op ons terrasje gevlogen - ik kon uren zitten kijken naar de vogeltjes die aan en af vlogen, terwijl ze met hun kopje de buurt rondtuurden naar gevaar, terwijl ze elk aan beurt kwamen of geduldig afwachtten, terwijl ze vrolijk hun buikje vol aten...

heerlijk om zien!!!!!



dat zijn de eenvoudige dingen die ik miste in het appartement in de stad...
ademruimte voor man en dochter en mezelf, daglicht ipv kunstlicht, en contact met de natuur (ook al is de bewoonde wereld heel aanwezig - hier in de vorm van een electriciteitscabine :p)

ik leer opnieuw genieten...

3 opmerkingen:

Isis zei

Goed gelukte foto's ! Bij ons zitten er ook veel roodborstjes, heb je die nog niet gezien ?

Miriam zei

Genieten hè! Ondanks dat wij 3 poezen hebben, stikt het in de tuin van vogels. Heb je al een mooi vogelboek? Zo ene waarmee je goed kunt opzoeken wát er precies rondvliegt. Zo niet, zet op een verlanglijstje, daar heb je zo'n plezier van. Wij hebben ook een vijver in de tuin, dat trekt ook veel dieren aan (drinken, badderen, wonen) ook een aanrader dus: vijvertje en/of moerasdeel. Kinderen leren er veel van!

Groetjes,
Miriam

Reporter 17 . zei

Heb deze voormiddag een volledig jaar van AVALON herlezen en vond het de moeite waard . Proficiat Nele ! ! !