maandag 26 januari 2009

logica van de winter-/zomerschoenen

ik snàp het niet, echt niet, met de beste wil van de wereld NIET!

een kind groeit continu, en zo gebeurt het dat je halverwege de winter toch weer merkt dat de winterschoenen plots te klein zijn - als je dan op zoek gaat naar nieuwe, kom je voor een lastig probleem te staan: de winterschoenen zijn weg of in solden (en dan moet je geluk hebben dat het juiste maatje er nog is), en de grote keuze die je krijgt is er eentje tussen lichte ballerina-schoentjes en halve sandaaltjes en meer van dat zomers gedoe...

zaterdag hadden we al een namiddage vruchteloos gespendeerd op zoek naar goeie winterschoenen voor onze dochter die plots met haar lange tenen tegen de tip van haar laarsjes zat (die we indertijd nochtans ook goed ruim gekocht hadden!), deze namiddag had ik gelukkig meer geluk: soldenschoenen in haar maat! jeuj!


maar logisch is het niet hè...

wie koopt er NU al zomerschoentjes voor een kind dat binnen 3m (als het eerste echte mooie weer er is) een andere maat kàn hebben? - want nee je kan ook niet op voorhand kopen, want de maat kàn hetzelfde blijven, en schoentjes moéten passen...

ik snap het niet, met de beste wil van de wereld snap ik niet waarom ik in januari als het vriest met moeite een winterschoen kan vinden maar anderzijds een mega-grote keuze aan zomerschoentjes heb...

enfin, mevrouw met de grote voeten heeft nieuwe schoenen die passen én die warm zijn!

ze begon op 1j met een 19 - 3j later kocht ik vandaag maatje 28! aan kleren is ze (tot nu sinds de groeischeuten van de voorbije maanden) zuinig geweest, maar aan schoenen helemààl niet...

10 opmerkingen:

Isis zei

Been there done that. Zo erg dat sommige schoenen zelfs nooit (of 1 of 2 keer) gedragen zijn. Bah ! Wel mooi, wat je uiteindelijk op de kop hebt getikt !

spruiten-en-putkikkers zei

Da's inderdaad helemaal onlogisch. Ik neem soms wel het risico om schoenen voor enkele maanden later te kopen voor onze oudste dochter: er komen toch nog 2 dochters achter (en ja, ik heb al meermaals ongedragen schoenen jaren later aangedaan bij een andere dochter)

Miriam zei

Niet alleen bij schoenen ook bij kleertjes heb ik dat probleem. Zoonlief was, kortgeleden, binnen een week (!!) uit maat 80 gegroeid en er moest direct ende meteen een garderobe maat 86 komen. En dan níet met korte mouwen en van dunne fladderstofjes. Nee, kleding voor nu. Warme truien, stevige broeken. Toen ik erom vroeg in de winkel kreeg ik te horen dat ik dan in augustus had moeten komen, toen was er keuze zat. Jahaaa, leuk hoor. Weet ik in augustus toch niet welke maat mijn manneke in december nodig heeft. Uiteindelijk is het goed gekomen (zelfs met de schoenen: maat 22 bij 19 maanden) maar de jas was niet makkelijk te vinden.

Groetjes,
Miriam

Lunatic Mom zei

Ik ben zo ook al eens vruchteloos op zoek geweest naar een nieuwe winterjas in februari; alleen zomerjasjes waren er te vinden.

Christel zei

Da was ik me van de week ook juist aan het afvragen...
Onze oudste had nieuwe schoenen nodig, maar er was bijna niets meer in zijn maat en nog minder wat hij nodig had...

Breien in Lansingerland zei

Ach :-) Ik kan me dat levendig voorstellen. Een paar weken geleden zei mijn oudste zoon: Mam, ik lijd aan het Hulk syndroom. Hij was binnen een paar maanden uit zijn kleding gegroeid, en ik moest toch even gaan shoppen. Was dus wel blij met de uitverkoop :-)

Marleen zei

Oh, dat vind ik zo irritant, bij ons heeft de middelste het voor elkaar gekregen om 2 weken geleden haar laarzen ka[pot te krijgen en dan niet een paar nee 2 paar tegelijk kapot. En goed kapot, niet van ach kom trek dat nog maar een paar dagen aan tot we tijd hebben om nieuwe te kopen :-( Ze is op haar sandalen(!!!!) nieuwe laarzen gaan kopen. Idd gelukkig nog haar maat en gelukkig met de uitverkoop :-)

vandyckinnairobi zei

Goh, wat mis ik dat hier in Kenia : de soldenperiode. Als je voordien bij ons thuis het woord "solden" riep, viel alles uit de kast want ik kocht zowat alle kleding in de koopjesperiode. Hier is alles echt peperduur, tenzij je op de markt koopt waar Spullenhulp alle gerief naartoe stuurt. Ik heb er ooit een nieuwe broek (kaartje van de winkel hing er nog aan) van Timerberland voor mezelf gevonden voor 3 euro ! De solden zijn dan ook een van de redenen waarom ik steeds in juni naar België op vakantie kom. Met 3 kinderen spaar je zo aardig wat uit. Mooie stoere meidenschoenen trouwens !

CMI zei

Ook ik ken het probleem. Maar het zijn wel mooie schoenen die je uiteindelijk op de kop getikt hebt!

Anoniem zei

Ken het probleem, ik heb zelf een nieuwe winterjas nodig omdat de rits kapot is en ik vind er ook nergens geen meer.
Ons Amy komt sinds vorige winter gelukkig een seizoen toe met een paar schoenen. Daarvoor was dat ook een dure zaak bij ons. Zij is gestart op 16 maand met een 20 en heeft nu ook al een 28. Maar ja wat wil je met een mama met een 40 en papa met 44.

karen