dinsdag 13 januari 2009

officieel verhuisd!

gisteren was toch wel een 'belangrijk' dagje:

- onze adreswijziging werd officieel op het stadhuis, en de nieuwe straat bleek zelfs effectief te bestaan (wat nog steeds niet het geval is voor post, nutsbedrijven en gps-toestanden)

- 's avonds werden het oude appartement, de sleutels en de miserie overgedragen aan nieuwe huurders! zij hadden zelfs hun bed al bij want de verhuis moest vlug gaan, en waren akkoord met de staat van het appartement zodat wij geen extra werk of kosten meer hebben, én anderhalve maand dubbele huur uitsparen! en de huisbaas was in een goeie bui blijkbaar: we krijgen onze volledige borg terug min de eerste 12 dagen huur van deze maand, en daar hadden we na de verhalen van onze voorgangers niet op gerekend! (nu nog wachten tot we die effectief op de rekening zien verschijnen, weliswaar)

een hele (financiële) opluchting toch, want evengoed hadden we 3 volle maanden dubbele huur moeten betalen en waren we de borg van nogmaals 3 maanden huur kwijtgespeeld aan details (gelukkig had mijn ventje een goeie plaatsbeschrijving laten ondertekenen 5j geleden)

en zo zijn we weer een stapje verder...

ondertussen krijgt dit huisje elke dag nog een beetje meer vorm, en krijgt alles zijn plekje; het blijft een 'goedkope' woning met een hele rij mankementen ondanks de nieuwbouw, maar we proberen er het beste van te maken - en het meest geniet ik van het feit dat ik mijn dochter elke dag zelf naar school kan brengen én haar kan gaan halen zodat ik de verhalen als eerste hoor... (het is wel extra belastend voor mijn lijf, deze dagelijkse wandelingen naar en van school, maar ik hoop dat het op termijn aan mijn spiertjes ten goede zal komen, en dat de pijn ondertussen onder controle gehouden kan worden)

nu nog uitzoeken hoe ik wekelijks bij de kiné en groepstherapie geraak zonder auto (die manlief nodig heeft om te gaan werken), en een nieuwe routine vinden die wat draaglijker is dan de huidige chaos...

(en bang afwachten of die nieuwe toepassingen van de sociale huurprijzen voor ons pijnlijk gaan zijn of niet)

D., Sarah en ik zijn officieel verhuisd!

1 opmerking:

Isis zei

Gefeliciteerd ! Toch een beetje een speciaal moment ! Goed van die waarborg, bij ons vorige (huur)huis heb ik met de vrederechter moeten dreigen...