maandag 12 januari 2009

vleugje solden


geen tijd, geld of fut om uitgebreid op koopjesjacht te gaan, maar met een dochter die letterlijk groeit als kool was het toch nodig, en manlief had dringend hemden nodig; dus 2 uurtjes deze namiddag richting stad, op zoek naar betaalbare spulletjes...
in tijden van crisis wordt een mens creatief met weinig centjes, en ook wat minder veeleisend, niet slecht trouwens ;)

de man des huizes is 3 hemden rijker, aan €15 per stuk... LOL

zelf vond ik (ondanks het blubbervet en de te grote maat voor de kleren die ik leuk vond) toch een supergoedkoop rood t-shirt en een donkerbruine fleece voor de koude dagen, samen voor €10 ofzo...

Sarah's kleerkast is het meest uitgebreid (maar zal ook het meest uitgedund worden als ik de te kleine dingen er weer tussenuit haal): een superzacht paars velours jurkje met kap, een vestje op de groei, een coltrui die een prinses waardig is, een gestreept shirt met lieveheersbeest, en 2 onderhemdjes met lange mouwen!
Sarah knuffelde het jurkje en maakte een sprongetje voor de rest, en de extraatjes (hakschoentjes om zelf te versieren en glitterlijm) vielen ook in de smaak...

één dezer dagen zal het duurder worden, want ons mevrouwtje heeft nieuwe schoenen nodig - ook daar is de groeispurt aan de gang...

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Amy haar mouwen en broekspijpen zijn ook ineens gekrompen :-)
Ze heeft dat jurkje ook , maar dan in het grijs, heel tof met een legging onder.

Karen

Katie zei

Hier ook een immer groeiende dochter. Ondertussen alweer 3 cm groter dan in september. Dus moeten er nieuwe broeken, truien, enz gekocht worden. Al goed dat we af en toe van een vriendin van mijn moeder wat kleren van haar kleinkinderen krijgen. Nu maar hopen dat ze voorlopig geen nieuwe schoenen of laarzen nodig heeft.

MORGAN zei

nog even en Sarah kan in de kleren van je dochter, Katie ;)
allez sommige heeft ze al gedragen...

Miriam zei

Tsja, minder te eten geven helpt niet zeker? ;)

Zoonlief sloeg een hele maat over. Had ik net nieuwe kleren gekocht in maat(je) 80 kon hij die 1 week dragen :( Toen moest er 86 komen voor hem (gelukkig kan hij de broekjes maat 80 nog wel aan) Daar kan ik niet zelf voor naaien/breien. Tegen de tijd dat ik ermee klaar ben past hij het niet meer.

Groetjes,
Miriam

Isis zei

Ik ken dat. Zeeman is mijn beste vriend.