vrijdag 6 februari 2009

afsluiting van de gezondheidsweek


vandaag werd de 'gezondheidsweek' op school afgesloten, tegelijk met een soort opendeurdag voor ouders en grootouders - bij de kleuters stond er een speurtocht in het bos op het programma, met allerlei opdrachten (terwijl de lagere school activiteiten organiseerde in hun klassen)

maar eerst lieten de kleintjes zien wat ze die dag - die in het teken van 'beweging=gezond' stond - geleerd hadden: samen met alle ouders en grootouders die er waren, werden 2 liedjes gebruikt om fit te blijven, en zo stonden ikzelf en mijn moeder plots te turnen op kinderliedjes op de speelplaats
:)

(foto's daarvan héél misschien later, mijn vader was ontsnapt aan de dans - letterlijk - door foto's te nemen van de fitte bende)

dan met een zalig zonnetje in de blauwe lucht: te voet naar het naburige bos!

in het bos waren brieven met opdrachten verstopt, en de kleuters werden aangezet om hun (groot)ouders in beweging te houden, wat ze heel letterlijk namen natuurlijk!
papa's en opa's mochten een partijtje touwtrekken - vake ontsnapte daar niét aan, en daarna moest iedereen het weten: MIJN VAKE is gewonnen!!!!!
mama's hadden een wedstrijdje zaklopen - gelukkig maar enkele jute zakken, en dus néé ik ga niet tegen de vlakte op die foto, ik stond geamuseerd toe te kijken!
juffen moesten tegen mekaar hardlopen, en de juf van de 3de kleuterklas won die race...
er waren oefeningen voor iedereen, er was een quiz, en ondertussen wandelden we door het hele bos...

héérlijk was het, voor iedereen! we hadden veel geluk met het weer natuurlijk, en de juffen waren in de wolken met de grote opkomst van ouders en grootouders, en de kindjes... die genoten nog het meest!
iedereen was doodop toen we terug op school aankwamen - de kleuters kregen een beloning: drinkyoghurt en een appel, wat anders voor zo'n afsluiting van de gezondheidsweek...

de pijn werd even genegeerd, en meteen daarna was het crashen terwijl moeke en vake Sarah mee naar hen thuis namen - maar ik wou dit voor geen geld missen! ik geniet écht van die betrokkenheid in Sarah's schoolse leventje! stilaan leer ik andere ouders beter kennen, er is zelfs een playdate gepland voor Sarah en een vriendinnetje (en voor de mama's natuurlijk), en mijn dochter vindt het super om haar mama en moeke en vake op sleeptouw te nemen in haar kleine wereld...

(meer foto's misschien later, als die van vake bij mij geraakt zijn)

1 opmerking:

Miriam zei

Ooo, dat ziet er leuk uit allemaal. En wat heb je toch een mooi meisje, die ogen en dat haar, schitterend. Hopelijk gaat zoonlief later ook naar een school waar er van dit soort dagen zijn, lijkt me zó genieten.

Groetjes,
Miriam