zaterdag 14 februari 2009

breien uit de oude doos


heerlijk toch, die oude brei-boeken, echte schatten! en sommige patroontjes zie ik mezelf écht wel breien, anderen zijn natuurlijk gewoon lachwekkend maar toch schattig - beslis zelf maar...

mijn moeder breide veel, en sommige dingen komen me dus pijnlijk bekend voor, zij had zo'n oude breimachine en mijn zus en ik droegen vaak dezelfde gebreide tuniekjurken met een ingebreid patroontje, met 2j verschil op de maat dan wel...
ik krijg zin om haar breimachine in gebruik te nemen, voor de lange breistukken van bv. zo'n jurkje... mmmm plaats zoeken en daar werk van maken, het is een plan als een ander!

6 opmerkingen:

Tucana's Dream zei

als je dat doet, stuur ik af en toe wel eens wat wol op voor dingetjes voor mijn kindjes :P
Want helaas, ik brei continu tegenwoordig, maar mijn kindjes schieten er tussenin.

Er zijn echt wel prachtpatronen bij he!
Die omslagdoeken en dat enorm lang kleed, met de zakken uiteraard, het hippiegeval :P! (ik heb een patroon voor zo'n volwassenkleed... staat echt echt echt op mijn lijst als ik ooit die zwangerschapskilo's kwijt ben geraakt!)
Dat broekpak vind ik ook zoiets leuk en dat kleedje van dat kindje met de oranje strik rond haar nekje is ook een MUST HAVE!!!
Het haltertopje vind ik ook tof...
Af en toe kom je echt leuke dingen tegen in die oude patroonboeken!
Goede koop gedaan!!!

MORGAN zei

10 cent per boek dan nog maar! :)

toch best voor een andere actie dan de magische bol?
ik moet echt dat breimachien van mijn moeder aan de praat krijgen!

Miriam zei

Zitten nog best leuke dingen tussen! Dat badpakje met visjes zou ik ombouwen naar een topje met visjes, wat een schatje. Leuke aankoop gedaan!

Groetjes,
Miriam

Isis zei

Tof ! Ik heb zelf ook nog zo'n stapel van 3Suisses en Pinguin liggen. Veel modellen zijn echt recycleerbaar vind ik !

de maffe zei

LOl die foto met dat piepende achterwerk zou in deze tijden zeker niet meer kunnen.

Sokssawat zei

daar staan echt leuke dingen tussen!