dinsdag 3 februari 2009

een welgemeende f*ck!!!

griep is één ding, uitzieken een ander, en beiden heb ik proberen ondergaan zoals elk ander - dankzij ventje en mijn ouders kon ik vrijdag, zaterdag en een beetje zondag ook echt crashen, pillen pakken en enkel rechtkomen om te plassen en slapen, zooooooveel slapen...

maar ondertussen is de pijn nog steeds niet echt draaglijk, en de wanhoop slaat toe...
want enkele dagen kan mijn maag het verdragen: extra pijnstillers in de vorm van codeïne en ontstekingremmers bovenop de dagelijkse 2g Dafalgan en 200mg Contramal Retard - maar nu zegt de maag 'njet' terwijl het lijf nog schreeuwt om méér pijnstilling

spierpijn bij elke stap, knagende zenuwpijn overal waar maar mogelijk is, en daarbovenop maagpijn van enkele dagen 'méér'...

dankzij een vroege shift van manlief, was ook Sarah een uur te vroeg wakker - gelukkig kon ik haar overtuigen om boeken te lezen op haar kamer, al was dat geen garantie voor verdere rust, want ondertussen moest er geplast worden, vond ze lawaaierig speelgoed naast haar boeken, en vroeg ze om de 5 min. of het al tijd was om op te staan

dan heb ik me uit bed gesleept, en op automatische piloot gezorgd dat Sarah op school geraakte: ontbijt, bokes maken voor de ineet, koekjes voor de speeltijd, kleren aan bij dochter, zelf kleren aan, op de fiets naar school met een smile ipv de pijnlijke grimas die eronder zat, en met de fiets terug naar huis - om dan neer te ploffen in de zetel, overal zeer zeer zeer, en de eerste pijnstiller binnen te gooien met een soya drinkje...

ademen doet pijn (ribben), zitten doet pijn (bekken), eten doet pijn (aangezichtspijn), alles doet pijn (oren, ogen, hoofd, nek, schouders, ellebogen, polsen, vingers, maag, buik, heupen, benen, knieën, enkels, en alles daartussenin)

de Contramal Retard lijkt geen verlichting te brengen, dus ik kijk uit naar de volgende pil in de vorm van Dafalgan Forte, misschien, heel misschien... en dan na de middag toch maar een ontstekingremmer? en vanavond toch maar een Dafalgan Codeïne? om weer te eindigen met mijn avond-dosis Contramal Retard en Dafalgan Forte...
van pijnstiller naar pijnstiller, van minuut naar minuut, aftellen naar 'beweging' en er bang voor zijn, want elke stap betekent meer pijn, aftellen naar 'drukte' en er tegenop kijken, want elke persoon betekent meer pijn...

op dagen als vandaag, komt er enkel een welgemeende f*ck uit mijn mond!
op dagen als vandaag, stel ik me vragen bij de kwaliteit van dit bestaan...
gelukkig zijn er ook nog andere dagen - maar op dagen als vandaag kan ik ze me niet herinneren of voorstellen...

4 opmerkingen:

rita zei

Ik wens je heel veel sterkte !
Je bent een moedige vrouw !
liefs
Rita

Isis zei

Dat het gauw mag overgaan ! Knuffel (zachtjes hé)...

Miriam zei

Oeioeioei, dat is niet best. Heel veel beterschap!!!

Marleen zei

#$@%$#@%#$@%$@!!!!!!!
Dat ge u snel beter mag voelen.
Liefs!!!