dinsdag 17 februari 2009

swap-drukte

vandaag was een swap-drukke dag x 5 :

1° mijn creaties van de restjes-swap gingen de deur uit

ik stuurde als persoon 1 restjes van eender wat creatiefs naar persoon 2 en die stuurde een afgewerkt produkt naar persoon 3 - als persoon 1 stuurde ik doek en verf naar persoon 2; ik kreeg viltwol als persoon 2 en deed mijn best, en omdat ik niet helemaal tevreden was, breidde ik nog wat extra voor de zoon des huizes van persoon 3
(geen foto's zolang persoon 3 haar pakje nog niet ontvangen heeft, natuurlijk)

en ik kreeg met de post een doos met een dubbele swap (omdat toevallig persoon 2 dezelfde was die mij ook de zwerver moest sturen)...

kunt u nog volgen? LOL

2° enerzijds was die doos een 'zwerver': een doos wordt gevuld met allerlei spulletjes (creatief, handgemaakt, lekkers,...) en vertrekt op reis, bij elk bezoekje aan een nieuwe swap-partner van de zwerver mag er uit de doos genomen worden en wordt elk ding dat eruit gaat, vervangen door iets nieuws (+ iets extra's nu de doos nog maar net op reis is vertrokken, om wat voller te zijn)

ik vond veel leuke dingen in de zwerver, en nam er uiteindelijk 2 kadootjes uit: een mooie bol sokkenwol van Opal, en een zelfmaakpakketje voor een mooie turquoise halsketting - ik stak er 3 kadootjes in (ook daarvan geen foto's wegens verrassingseffect) en de doos kan op weg naar de volgende bezoeker...



3° in dezelfde doos stak mijn kadootje van de restjes-swap, als persoon 3 kreeg ik een knuffelzachte tas, die meteen ingepalmd werd door mijn roze dochter die voor de gelegenheid geschminkt van school thuiskwam

Snoep en Luipaard kregen een nieuwe thuis...


4° ook vandaag maakte ik een 4de zelfgemaakt kadootje af voor een magische-bol-swap met K.: we sturen mekaar een verrassingswol met bijhorend patroon, en terwijl de wol opgebreid wordt, komen vele kadootjes tevoorschijn; we zitten nog volop in de voorbereidingen maar ik vind het heel leuk om te maken en heel spannend om af te wachten wat mijn kant zal uitkomen - welke kleuren wol, welk patroon, welke kadootjes voor Sarah en mezelf,...

5° met iemand van Ravelry deed ik een sokkenwollenrestjes-swap voor ons sokkenwollenlappendeken, en ook daarvan werd vandaag nog een pakketje van verschillende kleurtjes klaargemaakt om morgen op de post te gaan...

genoeg geswapt vandaag - 't is eens wat anders dan dat 'swaffelen' waar tegenwoordig zo over gepraat wordt ;)

7 opmerkingen:

Tucana's Dream zei

swaffelen?
Dat is het enige waar ik nu niet mee kan volgen! LOL!

MORGAN zei

tijd om google te raadplegen :p

Miriam zei

Als ik de juiste omschrijving gevonden heb, lijkt het me moeilijk swaffelen als vrouw zijnde hoor! Laat ons maar SWAPPEN.
Ik ben zó benieuwd wat ik komende week (langer zal het toch niet onderweg zijn?) ontvangen ga.

Groetjes,
Miriam

Lizet zei

Klinkt geweldig! Je hebt er in ieder geval een mooie bol sokkenwol uitgehaald. Tja, en zo'n overwegend roze tas die ook nog zacht is, zou hier ook door een bepaald persoon worden opgeeist, haha!

de maffe zei

't Is 7 uur 's morgens en met mijn slaaphoofd is dees een iets te ingewikkelde materie. Swapperdeswapperdewap

Tucana's Dream zei

Swaffelen staat voor 'het laten slingeren van het mannelijk geslachtsdeel en er moedwillig tegen een object mee aantikken'. Dat gebeurt onder andere met de bedoeling een ander of zichzelf op te winden.


OH MY GOD!!!
Ik krijg hier ineens beelden voor ogen die ik echt niet wou zien :o :o :o

MORGAN zei

LOL
ik zei toch dat het wat ànders was hè...
is één van de nieuwe 'populaire' woorden ;)