dinsdag 31 maart 2009

gerecycleerde babydekentjes


ooit - ongeveer 15-20j geleden - was dit het voor- of achterpand van een slobbertrui die ik voor mezelf breide maar nooit gedragen heb wegens écht te groot; de trui stond volledig in mekaar en werd weggelegd, en herlegd, en nu eindelijk heb ik er iets mee gedaan
de trui werd uit mekaar gehaald, 2 vierkante panden (boothalstrui) en 2 mouwen kwamen tevoorschijn, en moeke en ik zagen plots... 2 babydekentjes!
met de nodige afwerking en een gehaakte rand, heb ik nu dus 2 babydekentjes in gebroken wit met ingebreide motiefjes (acryl), en daar ik zelf geen baby meer heb, zijn ze voor iemand anders - als je interesse hebt, doe een voorstel met iets dat je zelf gemaakt hebt of wat dan ook, of stuur een berichtje of een schattige babyfoto of...
de 2 mouwen wachten nog op een recyclage-bestemming of zullen uiteindelijk gewoon uitgetrokken worden om de wol te recupereren...

3 opmerkingen:

spruiten-en-putkikkers zei

Kan je van die mouwen geen kaboutermutsen maken? Doen ze bij de kinderen op school van mouwen van kapotte truien

MORGAN zei

mmm nogal breed, vrees ik - net als de hele trui, zijn 't ook slobbermouwen, maar ik zet het bij de ideetjes ;)

Sjattie zei

Die dekentjes: geef er nu eentje aan Sarah als poppendekentje en bewaar er eentje voor je eerste kleinkind? Dan worden ze alletwee dingetjes van drie generaties?