zaterdag 11 april 2009

paasvakantie - deel 1

het eerste weekje paasvakantie begon in mineur op verschillende fronten:
- onze suikernonkel, die inwoont bij mijn 94-jarige grootmoeder, kreeg een hartaanval en werd met de MUG naar het ziekenhuis gevoerd, waar hij nu nog steeds verblijft...; omdat hij niemand anders heeft dan zijn broer en zussen (waaronder mijn moeder) en de rest van de familie, wordt er door hen enerzijds beurtelings naar het ziekenhuis gereden en anderzijds voor 'moepijt' gezorgd, want geen van beiden is capabel om iets alleen te doen...
- zelf werd ik gevloerd door enorme zenuwpijn in onderrug en benen, in die mate dat zelfs 100m stappen gewoon onmogelijk werd; maar omdat moeke dus veel in de weer was voor nonkel en grootmoeder, en vake al voor de 3de week tegen een heleboel infecties vocht, en D. gewoon elke dag moest gaan werken, stond ik er toch grotendeels alleen voor met Sarah
- ondertussen kreeg ik er ook nog een infectie op de luchtpijp bovenop en zit ik aan de antibiotica, waar ik ook weer kotsmisselijk van ben

dus Sarah's vakantie heeft zich vooral thuis afgespeeld dit eerste weekje, maar zij heeft daar niet echt onder geleden natuurlijk: schilderen en spelen met de playmobil, buiten als 't zonneke het toeliet en binnen met poppenhuis of boeken


de paasklokken zonden een verrassingspakket dat gemaakt was door de maffe vriendin, en dat met open armen ontvangen werd: een zwierrokje in fleurige bloemekesstof en een knutselpakketje van een elfje voor Sarah, en kaart en kaarsje en geurzakje voor mama


Pippi Langkous testte de zwier-kracht van het rokje meteen uit, en het werd enthousiast goedgekeurd! morgen zal het deel uitmaken van de paas-outfit :)



buiten was er tijd voor sport: keurturnen, smeken à la Sarah, spelen met de ballen (van de papa), en moddercatch



en weer tijd voor een tafel vol playmobil :)

Geen opmerkingen: