donderdag 14 mei 2009

droomhuis?

ja, ik woon graag waar we nu wonen - omwille van de buurt, de tuin, de nabijheid van school en ouders, het licht, de rust,...

maar het huis zelf? ik kan er ondertussen een boek over schrijven - niet over de schoonheid van een nieuw huisje met leuke kleurtjes op de muren (been there, done that), wel over de problemen en fouten en mankementen!

zo stond vorige week onze garage weer blank, en was het wc-doortrek-gedoe er terug, nadat we na een langverwacht bezoek van de loodgieter enkele weken geleden, na ettelijke telefoontjes, dachten ervan verlost te zijn dat het huis leek in te storten als je doortrok!
héél leuk, vooral als je in die garage pas een nieuwe diepvrieskoffer, en nog-in-de-doos nieuwe aankopen hebt staan: de keukenkast die in onderstaande doos zit, is naar de vaantjes, zoveel is duidelijk... - en de verzekering aanspreken is een beetje nutteloos omdat je toch een bepaald bedrag moet laten vallen, en dat bedrag hebben we gewoon al niet op overschot...

zo wachten we nu alweer een week op de loodgieter, en alles in de garage staat op een veilige hoogte want elke keer we de wc doortrekken, vrezen we een herhaling van de vloed...

zo zijn er dus nog ettelijke hoofdstukken voor mijn boek...
elke dag kom je iets tegen dat je eraan doet denken: ah ja, het moest zo goedkoop mogelijk zijn - maar moet het dan ook problematisch goedkoop zijn??? we kiézen er niet voor om een sociale woning nodig te hebben...
onze buurvrouw heeft letterlijk de 4 eerste maanden sinds onze (gezamelijke) verhuis géén warm water gehad, hoe kàn dit aanvaardbaar zijn? we hebben dus nog geluk met ons heet-koud probleempje...

gelukkig kunnen we van al de rest ten volle genieten, en dat doen we ook! ik ben blij dat ik mijn dochter zelf met de fiets naar school kan doen, en dat zij buiten in de tuin kan spelen tot het bedtijd is, en dat mijn ouders dichtbij wonen om in te springen indien nodig, en dat de rust heerlijk is na enkele jaren in een appartement aan een drukke baan,...

maar als je dan in die garage komt en dit ziet, dan zinkt de moed soms toch in onze schoenen... gaat het hier altijd zo zijn dat mankementen eeuwen aanslepen omdat we al content mogen zijn dat we een goedkope woning kunnen huren?
dingen stockeren in de garage, handig toch! tot je dit ziet...


1 opmerking:

Isis zei

Toen wij verhuisd waren naar een vochtiger gebied, heb ik ALLE toestellen in de kelder en garage op cementblokken van 12 cm hoog laten plaatsen (gewoon van de Brico), kwestie van op veilig te spelen...