zondag 14 juni 2009

op de koop

Sarah had alwéér nieuwe schoenen nodig (diepe zucht omwille van de groeiende voeten en kapotte schoenen), dus op zaterdagvoormiddag trokken we met ons drietjes richting Gouden Kruispunt - en natuurlijk moest er een bezoekje Hema bij, naast het bezoekje Brantano, enzovoort...

Sarah kocht van haar eigenste spaarpotcentjes deze bromtol die gelukkig goed tolt maar zonder te brommen, en ook Fee is er blij mee


heerlijk toch, die kinderslips van de hollandse keten! in onzen tijd waren het altijd dezelfde saaie witte onderbroekjes met in het beste geval een klein strikje of tekeningetje erop, maar Sarah zal een flashy poepeke hebben :-)



ja hoor, we vonden ook wel echt schoenen voor mevrouw! en later bleek dat schoenen de dag van vandaag nooit meer gewoon schoenen zijn... onderaan ontdekten we begod een halve speelgoedwinkel! in elke hiel zat een poppetje - één meisje en één hondje - en in de doos zaten een heleboel attributen voor die 2...
OMG!!! door de zool op te heffen, kon Sarah dus haar speeltjes uit haar schoenen halen - handig toch! nooit meer verveling, waar je ook bent, want je haalt gewoon je schoen open en hebt het speelgoed bij de hand!



bij Veritas kocht ik wat accessoires voor bevlekte of kapotte of gewoon saaie kindershirts, voor Sarah



de tuin blijft vermoedelijk grotendeels gewoon gras, als speelweide voor dochterlief, maar ik wil op ons terrasje toch wat bloemen en kruiden enzo, vandaar deze 2 plantenrekken en alvast een aardbeiplantje met grootse potentie...



oh ja, bij Veritas kocht ik ook nog een hoopje felgekleurde katoen voor mezelf! even vergeten hoeveel stash er thuis in de boxen zat verstopt, want de ideetjes floepten in mijn hoofd toen ik deze leuke kleurtjes zag...



en omdat het toch altijd nuttig moet eindigen, kochten we 6 felblauwe plastic boxen bij Hema; ik ben alvast begonnen met het sorteren van Sarah's chaos!
één box met schildermaterialen, één box met plasticine en toebehoren, wat nog zal volgen is een box met knutselgerief en eentje met pony-toestanden en...



het stopt nooit hè... ze blijven leuke dingen verkopen, en wij blijven die leuke dingen toevallig nodig hebben of gewoon leuk vinden :-)

2 opmerkingen:

Isis zei

opnieuw zeer herkenbaar allemaal, maar popjes in de schoenzool had ik toch nog nooit gezien ! wat ze toch blijven verzinnen hé...

spruiten-en-putkikkers zei

Die schoenen... nooit gehoord. Wel grappig (en even schrikken denk ik). Had Sarah dit zelf niet gezien?

De Hema is bij ons ook altijd een voltreffer (naast de IKEA)

Wat betreft die oerdegelijke witte slips: ook ik heb daar een tauma aan overgehouden: wij gaan gewoonlijk voor het kinderondergoed naar de Zeeman (voor de Hello Kittybroekjes)