woensdag 29 juli 2009

een impulsief uitje naar domein Averegten (1)

na de klusjes van de dag (2de laag van de schilderwerken e.d.) zagen we buiten het mooie zonnetje schijnen en voelden we het kriebelen om érgens naartoe te gaan - geen drukte, wel natuur, geen afstanden, wel wandelen, en na wat gedelibereer werd het 'domein Averegten' in Heist-o/d-Berg...

we leerden dat kennen 3j geleden toen we er voor de eerste en enige keer kwamen en Sarah anderhalf was, maar deden toen enkel een klein stukje wandelpad en wat speeltuin en iets eten, én het was met de rolstoel voor mij...

nu deden we de grote wandeling rond het domein, iets meer dan 3km, ZONDER rolstoel voor mij maar met de nodige rust- en plaspauzes en op mijn tempo, Sarah liep de hele weg en genoot net als ons van de heerlijke tocht door de natuur! hand in hand met mijn ventje en kindje, elke stap met mijn eigen benen/voeten ook al was het soms een stap te ver, en veel kijken en ademen en genieten en stilstaan en... wauw!



(foto's van natuur en dieren in deel 2)

het einde van onze toer was De Speeltuin voor Sarah en Het Terras voor ons...



het waren enkele 'perfecte' uurtjes van samen genieten en ook al waren we stikkapot, de batterijen werden opgeladen met zuurstof en rust en mekaar en lachen en praten en wandelen en kijken en...
tijd om naar huis te gaan, heel even was Sarah nog energiek, maar we zagen haar kaarsje uitgaan terwijl we het onze ook voelden dimmen terwijl we naar de wagen wandelden...



maar zelfs doodmoe sprak het glunderende smoeltje van ons meisje boekdelen!


1 opmerking:

Isis zei

Fantastische natuur ! Dit domein kende ik nog niet, goede tip dus !