donderdag 16 juli 2009

nichtjestijd

een paar drukke maar toffe dagen achter de rug: Sarah's oudste nichtje en moeke's metekind en oudste dochter van mijn zus, Tine (12), en mijn eigen metekind en dochter van mijn oudste broer, Mare (11), kwamen logeren!

prachtig weer, dus de meiden speelden veel buiten - we gingen naar de speeltuin, maar ook bij moeke in de tuin was het leuk...


een beetje ongeorganiseerd (oorspronkelijk kwam enkel Mare bij ons logeren en zou Tine bij moeke logeren, ze deed dat ook de eerste helft) gingen de meisjes samen op Sarah's roze kamer slapen...
maar eerst gingen Mare en Sarah samen in bad, de pyama's werden bovengehaald, en iedereen kreeg een tattoo...
oh ja: de opvolging van het sterrenmeisje is verzekerd! laat de kritiek maar komen, mijn metekindje was naar eigen zeggen in slaap gevallen :-)



na een korte nacht met weinig slaap en uiteindelijk de kleinste meid in mijn bed ipv op het kleine matrasje in de roze kamer, wachtten de 3 dames op hun chauffeur om te gaan shoppen, en ondertussen werden de strijkparels maar bovengehaald...



de voormiddag was zo om, en we deden maar één enkele winkel: de speelgoedwinkel! ik verwende mijn dochter en metekind uitgebreid met Littlest Petshop toestandjes, en Tine (die daags voordien door hààr meter verwend was geweest) kocht voor zichzelf een tekenboek - het was een heel gedoe, zo met 3 giechelende shoppende meisjes op pad! een voorproefje van hoe het is om een tienermeid in huis te hebben, vermoed ik...

's middags vertrokken Tine en Mare met moeke en vake naar tante H., alwaar tante G. Mare zou oppikken en de chaotische nichtjes-dagen af te sluiten
en Sarah?
die viel in de vroege avond als een blok in slaap, doodmoe van het tateren en zingen en dansen en springen en giechelen en weinig-slapen en...
Fee keek ernaar en legde zich er dan maar bij!


alleszins: Tine, Mare en Sarah hadden een heerlijke nichtjestijd - terwijl broer en zus van Tine, Stijn en Hanne, op fanfare-kamp waren, en terwijl broer van Mare, Lode, bij zijn andere moeke hielp behangen...
vakantie kan toch heerlijk zijn, zo improviserend samen :-)

ook ik ben doodmoe, natuurlijk, gewoon heel erg druk zo'n bende meiden, maar als ik dan mijn dochter zag genieten, voor een keertje niet-enig-kind, ach...

3 opmerkingen:

Isis zei

Leuk ! en dapper van jou !

Lunatic Mom zei

Oh, ik ben zo jaloers! Ik wou dat mijn jongens nichtjes en neefjes van hun leeftijd hadden, maar helaas :s . Nicht en Neef N&N zijn al volwassen, neefje R is de leeftijd van D. En mijn zus en broer beginnen er helaas nog niet direct aan :( (die moeten eerst nog een goed lief vinden). Geniet er maar van!!!

MORGAN zei

Sarah komt er ook wel een heel stuk achteraan hè, de nichtjes en neefjes zijn 10-11-12-13, en zeker nu met de puberteit begint dat toch wel moeilijker te worden