woensdag 22 juli 2009

speeldates met een extraatje voor mama

de afgelopen week had ik 2 afspraakjes gemaakt, met 2 forum-vriendinnen die ik al een hele tijd ken en wiens dochters ongeveer van Sarah's leeftijd zijn...

eerst spraken we af met H. en haar dochter Lore (5) en zoon Lucas (3), in de Gabber - lekker eten buiten op terras, en terwijl de kinderen dolle pret hadden in de speeltuin, konden H. en ik wat bijpraten en vooral lekker roddelen over andere forum-mensen, met een drankje erbij en ook met mijn ventje erbij die genoot van zijn laatste vakantiedagen met een tijdschrift en biertje...
Lore & Sarah hadden echt een heerlijke tijd samen, 2 giechelmeisjes bij mekaar, om ter zotst!



eergisteren ontmoette ik een ander forum-vriendinnetje K. voor het eerst! zij kwam van het verre Zottegem met haar 2 dochters Amy (4) en Nora (bijna 1), om kennis te maken én om eens te zien waarover ik altijd zoveel blog: de Gabber en de ijsjes in Averbode

het eerste werd een groot succes: lekker eten in de Gabber, Amy & Sarah die mekaar meteen tot vriendinnetjes bombardeerden en een superfijne tijd hadden samen, Nora die absoluut niet wilde slapen en mijn ventje die na het eten thuis wat klusjes ging opknappen zonder stoorzender Sarah...

na de middag dan naar Averbode, om een ijsje te proeven! maar van zodra we dat in handen hadden, werden we in het bos aangevallen door verschillende wespen, die echt heel agressief waren en gewoon op het hoorntje of op onze ijsjes-mond kwamen zitten - grote paniek van kinderen én mama's, en zo vlug mogelijk ijsje opgegeten om te vluchten voor de vreselijke wespen; de goesting voor een boswandeling was ver te zoeken, en iedereen was ook moe, dus nog even naar ons thuis voor wat rustig in de roze kamer spelen en fruitpap geven aan de jongste en daarna... afscheid nemen...



drukke dagen achter de rug, maar Sarah heeft genoten van haar 2 vriendinnetjes! het klikte zo goed met Lore en Amy, echt fijn om die meiden te zien genieten...

ik vond het natuurlijk ook fijn om beide dames (nog) eens te zien!

met alle logeerpartijtjes en speeldates en buurmeisje-op-bezoek heeft Sarah nog niet veel dagen echt helemaal als enig kindje moeten doorbrengen deze vakantie! echt super voor haar...

en morgen probeert ze voor de 2de keer een half dagje vakantie-club uit... ik hoop dat het beter meevalt deze keer, want ik kan wel eens wat rust gebruiken...

3 opmerkingen:

Isis zei

had ook al gehoord dat de wespen dit jaar zeer agressief zijn... bah ! maar voor de rest: wat leuk dat Sarah zoveel speelplezier beleeft !

andgemaakt zei

Wat lees ik daar? Roddelen???? Foeifoeifoei! :-)

Anoniem zei

Snorry snorry, ik lees dit nu pas (ja dankzij facebook zie ik daar de up to date fotookes) Wij vonden het ook super, en Amy praat nog vaak over Sarah...en over de wespen :-( Inmiddels heeft ze op vakantie haar eerste wespensteek te pakken gehad, dus de schrik is er niet minder op geworden.