vrijdag 7 augustus 2009

Dopkesboom/'boskesboom' oftewel Sarah in een fotogenieke bui op den boerenbuiten


nu we in mijn geboortedorp wonen, is er natuurlijk veel nostalgie voor mij - zoals de Dopkesboom! de dikste en oudste boom van het dorp, elk schooljaar was er een bezoekje om de boom te meten en om in het bos errond te spelen, en een vast herkenningspunt voor een fietstocht of wandeling...

sinds ik weer kan fietsen, rijden we heel regelmatig 's avonds met het laatste zonnetje naar de Dopkesboom, die Sarah koppig de 'boskesboom' noemt, om daar aan het kapelletje even te rusten voor de terugrit, en om Sarah even in het bos te laten spelen

de boom zelf is véél minder indrukwekkend dan ik me als kind herinner, maar 't blijft een mooi plekje om even tot rust te komen na drukke vakantie-dagen...



deze keer had ik mijn fototoestel mee, om wat foto's van ons meisje te nemen (omdat we er nog niet genoeg hadden, natuurlijk, of wat dacht u dan?)
Sarah was duidelijk in een fotogenieke bui...



papa dàcht ondertussen wat te kunnen rusten op het bankje, terwijl Sarah een kampvuurtje maakte en steentjes zocht en denneappels raapte en..., maar dàt was buiten dochterlief gerekend!



maar die korte avondjes aan de Dopkesboom zijn zo kostbaar! je voelt je daar letterlijk even weg van de wereld die maar doordraait, je kan er ademen en voelen en stilstaan... samen met man en dochter...



wanneer het zonnetje achter het kapelletje verdwijnt, is het onze vertrektijd - terug naar huis, om in bad te gaan, om ons meisje in bed te stoppen, om de dag af te sluiten...


2 opmerkingen:

NIENTJE zei

Toch een mooie meid he je dochter!

Ascasewwen zei

Sarah has the most beautiful eyes. I don't know how you haven't melted from the cuteness.