vrijdag 21 augustus 2009

Leuvense herinneringen

Het was eeuwen geleden dat ik nog in Leuven was. Vroeger kwam ik er zo vaak, vooral ten tijde van studentenvrienden, maar nu was het echt wel enkele jaren geleden en ik wilde Leuven nog wel eens zien - met man en kind voor de eerste keer trouwens.

Ondanks de buikperikelen, namen we de trein richting studentenstad, en dàt op zich was voor Sarah alweer een leuke belevenis.



Ons bezoekje aan Leuven was een combinatie van 'zoeken naar toiletgelegenheden voor mama' en 'dwars door de stad met een kleuter die er nog nooit was geweest'. Plein en monument en park en winkelstraat - àlles passeerden we, te voet van het station richting Kruidtuin met een flinke omweg (de rolstoel was mee, maar is enkel op de terugweg door mij gebruikt). Er werd zelfs aan de blote madam haar voeten gekriebeld!



En toen kwamen we in de Kruidtuin - onze eindbestemming - aan. Het was behoorlijk heet in de zon, dus vooral het koele gedeelte rond de vijver had onze voorkeur. Sarah amuseerde zich met de waterloopjes, blaadjes aan de ene kant erin en aan de andere kant eruit, en zocht de kleine padjes. De rust deed goed na de stadsdrukte, en het is echt wel mooi in de Kruidtuin!



Uiteindelijk waren we alledrie enorm moe, van de stadswandeling met omwegen en van het doorkruisen van de Kruidtuin...



We namen een (dubbeldekker)trein terug richting 'thuis' maar Sarah's energie was vlug hersteld en de rit werd een zottespel met de camera! :-)


Veel herinneringen, en een groot besef dat ik in heel weinig gelijk op de persoon die ik toen was - toen ik bijna wekelijks de trein naar Leuven nam en proefde van het studentenleven op een te late leeftijd.

1 opmerking:

Isis zei

Die Kruidtuin hebben wij leren kennen een paar jaar geleden op de "dag van het park". Prachtige plek !