donderdag 10 september 2009

47


Oeps, de middernachtklok gemist en de betovering is alweer voorbij, maar toch nog even: GELUKKIGE VERJAARDAG, ventje van me!
Op 10 september werd D. 47 jaartjes oud en dat werd natuurlijk een beetje gevierd...

1) Hij heeft verlof van 10 t.e.m. 14 september en snoept vooral RUST en geniet van de dagen met zijn gezinnetje.
2) Met een schooldag voor Sarah konden ventje en ik ook enkele uurtjes eens gewoon samen thuis zijn. Boekje lezen, middagdutje doen, diertjes kijken op tv,... gewoon lekker niksen! Alle spanningen van de voorbije maanden mochten even vergeten worden...
3) Vanmiddag ging ik naar de bakker voor brood, voor ik Sarah van school haalde, en bracht een heerlijk appeltaartje mee, dat ik verstopte.
4) Sarah had gisteren bij moeke leuke tekeningen gemaakt op een kaart, en een hartje uitgeknipt, en alles mooi ingepakt en in haar kamer verstopt tot de middagpauze. En papa was zo blij met die kadootjes en de bijhorende platknuffels en doodkus-kussen!
5) Mijn kadootje zat bij in het kadootje voor onze 'huwelijks'verjaardag enkele weken geleden, dus hij moest het doen met zoentjes en een e-card en een heleboel graag-zien.
6) Na school werd hij verrast met broodjes en taart, en aten we gezellig samen na het zingen van Happy Birthday. Een stukje taart werd apart gezet, want dat heeft Sarah beloofd aan haar juf, en papa gaat de taart morgenvroeg zélf overhandigen want hij hoopt op late verjaardagskusjes van die knappe juf!
7) Ik had opvang geregeld voor Sarah - niet alleen voor de verplichte eerste info-sessie van de groepstherapie die vanavond weer startte, maar vooral om daarna met mijn ventje iets te kunnen gaan eten. Het werd een heerlijk etentje bij kaarslicht in een restaurantje in de bossen van Averbode!
8) Sarah lag mooi te slapen toen we thuiskomen. Moeke mocht naar huis, zodat vake niet te lang alleen zat. En wij tweetjes? Weer tijd voor mekaar! De rest van de avond keken we samen tv, in mekaars armen, af en toe met Fee tussen ons in, en met enorm veel graag-zien.

Het was nodig, broodnodig!
Hij heeft het zwaar gehad, hij heeft het zwaar - met een job die al maanden meer stress dan werk is, met een vrouw die al maanden meer patiënte dan partner is, met een nieuw huis dat al maanden meer ellende dan genieten is, met een huishouden dat al maanden meer op 'hem' leunt dan op 'ons', met een leven dat al maanden meer zorgen dan geluk brengt,...
Dus vandaag moest ZIJN dag zijn, en ik wist dat het vooral om 'rust' moest draaien - eens even niks moeten en mogen genieten van nietsdoen, eens even gewoon papa ipv huishoudman, eens even gewoon man ipv verzorger, eens even de zorgen laten voor wat ze zijn en z'n hoofd laten leeglopen,...
En dat is gelukt!
Ik heb er graag voor gezorgd dat vandaag een àndere dag was dan de lange dagen van de voorbije maanden, omdat ik hem graag zie.
Ik kan niet veel geven of doen, maar de kleine dingen van dit dagje maakten hem gelukkig en dat is al wat telt...

Morgen (of eigenlijk al vandaag) moeten we weer de snelweg van zorgen en stress op, met een bezoekje van de psychiatrische thuiszorg-mevrouw, met hopelijk een technieker die het wc-probleem komt proberen op te lossen (al 6 maanden geen wc's kunnen doorspoelen gaat ons nét iets te ver), en met waarschijnlijk nog een doktersbezoekje omdat ik nog op een fout parcours zit m.b.t. mijn spijsvertering en blaas en slaappatroon en pijn.

Maar we zijn toch even ontsnapt aan de donkere donderwolk die ons lijkt te gijzelen...
Er is nog genoeg graag-zien voor zo af en toe een gestolen dagje genieten!

3 opmerkingen:

Isis zei

Dat ziet er inderdaad een lekker taartje uit ! En je hebt dat goed gedaan. Inderdaad, veel liefde en attenties en gezellig samenzijn, meer hoeft dat niet te zijn !

Sokssawat zei

Gefeliciteerd!

wat zal dat een heerlijke dag geweest zijn... Goed gedaan!

spruiten-en-putkikkers zei

Klinkt erg mooi en (om een oubollig woord te gebruiken)innig.

Hopelijk kunnen jullie nog vaak genieten van zo'n mooie momenten!