woensdag 30 september 2009

Dromen van... een Domino Shawl

Ik wachtte op een uitverkoop van sokkenwol zodat ik een mooi wolletje kon kopen voor minder centjes, en vorige week was het zover en vond ik deze kleuren:



De bovenste 4 bollen zijn voor mijn moeder - een kadootje van mij aan haar omdat ze zo vaak voor mijn dochter zorgt, met als aanhangsel mijn hulp om onderstaande omslagdoek te leren breien. De onderste 4 bollen (2 verschillende soorten met gelijkaardige kleuren) zijn voor mijn eigen Domino Shawl.

Ik ben al zo'n lappendekentje bezig met sokkenwolrestjes, en een Domino Shawl in tweevoud met 2 diktes van handgeverfde wolresten, maar ik wil dit prachtding ook eens maken in mooie nieuwe sokkenwol. Het zal wel weer een lange-termijn-project worden, maar waarschijnlijk eentje voor onze zondagse familie-breiclub (mijn zus plant ook eenzelfde shawl, denk ik, en mijn schoonzus zou er één van mijn hand willen vragen).

Ooit moet al die sokkenwol dus omgetoverd worden in twee mooie omslagdoeken!

2 opmerkingen:

rita zei

het zal mooi worden
Rita

Lila zei

Heel mooie kleurtjes !