dinsdag 8 september 2009

Een kat komt altijd op haar pootjes terecht?

PEUP!!!!!!

Fee springt elke avond op het grote aquarium (bij gebrek aan vogelkooi?) om een dutje te doen: lekker warm plekje na het tv-kijken (= visjes kijken aan het raam)!



Maar: zoals u ziet, is de bovenkant van ons aquarium een bolle gladde oppervlakte. Het verbaasde me al dagenlang hoe ze daar comfortabel enkele uurtjes kon slapen zonder zich continu te moeten herpakken en goedleggen, maar elke avond verkoos ze opnieuw diezelfde slaapplaats na het tv-kijken, dus... ach het zal dan wel lekker liggen!

Vanavond was het niet anders, en een rustige avond kroop voorbij, met man en vrouw in de zetel, met kind in bed, en met kat op het aquariumdeksel.

Tot ik plots iets zie schuiven en een PLOP op de grond hoor! Ik schiet recht uit mijn zeteltje en zie een verbaasde edoch nog-steeds-in-slaaphouding-liggende Fee naast het aquarium liggen. Mevrouw was gewoon slapend naar beneden geschoven langs de gladde schuine kant, en ipv op haar pootjes terecht te komen, was ze dus PLOP liggend op de grond gesmakt...

Ocharmkes!!!!!

Eerst dacht ik dat er écht iets mis was: zelfs terwijl ik rechtstond, deed Fee geen moeite om zelf recht te komen, ook al was ze wakker ende verschoten. Maar nee: ik pakte haar op en besefte dat wij gewoon een bizar poezenbeest in huis hebben! Liefst ligt ze als een baby in mijn armen, dus ze liet zich het oppakken welgevallen... en rekte zich uit toen ik haar op mijn schoot neerplantte...

Slaap is heilig voor Fee, zoveel is duidelijk! Zelfs al voel je dat je in slaaphouding naar beneden glijdt en zelfs al smak je in diezelfde slaaphouding op de anderhalve-meter-lagere-grond, je behoudt die slaaphouding en ondergaat de val... :-)

Toch bleef er iéts hangen van deze ervaring bij ons gekke poezenbeest, want even later vond ik haar slapend op een veiligere plek in de zetel: haar eigenste nestje op haar eigenste dekentje, onder MIJN dekentje...



Les zoveel in het Fee-poezen-zijn: een kat komt NIET altijd op haar pootjes terecht!

Zo probeert Fee te spuwen als een lama als ze boos is, ipv te blazen als een kat.
Zo eet Fee een stukje vlees tussen haar voorpootjes als een eekhoorn, ipv uit een kommetje met de bek als een kat.
Zo springt Fee vrijwillig in een vol en door-druk-kind-bezet schuimbad als een volleerde zeehond, ipv paniekerig om zich heen te krabben in de buurt van water als een kat.
Zo ligt Fee in de armen als een baby, ipv op de schoot te komen ronken als een kat.
En zo heeft Fee onze harten allang veroverd door haar unieke poezen-zijn!

4 opmerkingen:

Tucana's Dream zei

maar zo lief! :D
Inderdaad een unieke kat!

Hier is de favorietste slaapplek in de koekenkast! Per ongeluk eens open laten staan en sindsdien beginnen ze te miauwen als ze er niet in kunnen.

Miriam zei

Wat een heerlijk dier is het toch! En wat heb je het leuk beschreven het hele incident.

Groetjes
Miriam

Marleen zei

Ah, zo een had ik vroeger ook, kon nooit alleen in bad, kat moest er altijd bij :-) Warm water is blijkbaar toch erg lekker om in rond te dartelen

Isis zei

Super grappig ! De onze is, toen ze nog geen 3 maand was, ook al eens (per ongeluk) in bad gevallen maar ze zou verdronken zijn als Hanna (die erin zat) haar niet gered had !