dinsdag 15 september 2009

puzzelen als redmiddel

ik zocht dus een manier om niet gek te worden zonder mijn dagelijkse breitje/haakje, en kwam terug bij iets wat me 15j geleden al redde van de waanzin toen ik maandenlang thuis zat ipv op de middelbare en hogeschool (begin van de cvs-geschiedenis): puzzelen

samenwonen en mama worden hadden die hobby weggeblazen, maar af en toe kocht of kreeg ik toch nog puzzels en die werden opgeborgen - voor 'ooit' misschien

en nu is 'ooit' gearriveerd!
zondagavond was ik al in tranen omwille van het wegvallen van mijn 'knitherapy' (brei-therapie), en dus werd de puzzelmat bovengehaald en zo ook een puzzel die ik recentelijk in een uitverkoop kocht voor enkele euro's...

gisteren kwam Sarah bij me zitten met haar eigen puzzel - leuk, zo samen puzzelen!



maar vandaag na school begon ze gewoon mee aan de mijne, en vond meteen enkele stukjes dus...


vanavond, na het eerste stukje op zondagavond, werd het laatste stukje gelegd!



voor de volgende avond en dag(en) ligt er al een nieuwe puzzel klaar, want van breien/haken is nog geen sprake natuurlijk; ik zal nog niet meteen gek worden (al zijn de dagen lang en eenzaam en leger dan ooit)



nog even een update van de hand:

door een gelukkig toeval kon ik gisterenavond al terecht bij mijn orthopedist, en dus liet ik mijn hand controleren - na een boze telefoon met de spoeddienst werd duidelijk dat ze de gips hadden aangelegd VOOR ze de foto hadden bekeken, en nu ze de foto ondertussen hadden bekeken, was zelfs een barst twijfelachtig en mocht die hand eigenlijk niet geïmmobiliseerd blijven (omdat ik dan daarna kiné zou nodig hebben); waarschijnlijk is mijn hand dus enkel ontwricht geweest ter hoogte van mijn pink, en gekneusd, maar een nieuwe foto volgende week (als de meeste zwelling en bloeduitstortingen verminderd zijn) zal uitsluitsel geven

ik blijf de (open) gips dragen, zodat de ontwrichting niet opnieuw gebeurt nu die hand zo geforceerd is geweest, mààr elke dag mag die er even af om wat voorzichtige (en pijnlijke!!!) oefeningen te doen zodat de spieren mobiel blijven, pink en ringvinger moeten wel samengetaped blijven...

en volgende maandag weet ik meer, o.a. of de gips langer gedragen moet worden...
de pijn is momenteel wel enorm! tot gisteren, voor de gips dus door de orthopedist verwijderd werd en mijn hand bestudeerd en gepord werd, viel dat eigenlijk wel mee; nu is het tandenbijten als de gips er even af gaat en ook tussendoor doet mijn hand meer pijn... :s

maar hopelijk valt het al bij al nog mee en ben ik vlug van die gips én van de pijn verlost...

4 opmerkingen:

Tucana's Dream zei

Ik hoop mee met je!
En die gipsen zijn heilmiddelen!!!
Toen de mijne eraf ging, stonden de tranen in mijn ogen...

Sabrina zei

Beterschap met je pols en het zijn mooie puzzels.

Isis zei

Goed van die puzzels ! Zie nu hoe sterk je mentaal bent, je hebt al snel een "oplossing" gevonden -- ik weet, het is niet hetzelfde als breien, maar toch dapper en flexibel van je !
Ik hoop dat de pijn snel betert. Jammer genoeg doen verstuikingen en kneuzingen vaak meer pijn dan botbreuken !

Fluzz zei

Wow, what a lovely jigsaw!