zondag 20 september 2009

schatten op zolder...


of beter: schatten in de opslag-garage van moepijt...

mijn meter vond deze mooie pauwenblauwe wol tussen dozen van eeuwenoude rommel, en na een wasbeurt heb ik plots een schat aan wol waar misschien nog iets fijns mee gebreid/gehaakt kan worden...

geen idee welke kwaliteit, geen idee wat uit de strengen zal komen als ik ze op 'cakes'/bollen rol, maar ik kan toch al wat dromen - zelfs al blijkt de wol te beschadigd door jaren in een garage in bedenkelijke staat, het ontdekken van de schat was al de moeite waard...

en de herinneringen aan de zomers op het koertje van moepijt (mijn grootmoeder): tweedehandse kleding en wol sorteren met de hele familie, om in dozen te versturen naar mijn tante in Brazilië en haar ontwikkelingshulp-projecten (weeshuis, kraamkliniek voor moeders zonder iéts voor de baby, breiclub om jong en oud te leren iets voor zichzelf of familieleden te maken,...)

Geen opmerkingen: