dinsdag 8 september 2009

Voor Den Ouden Dag

Zondagmiddag bij het eten van lekkere frietjes verliest D. het grootste stuk van een tand, zomaar knal over-ende-eruit. Verdorie en shit en nog van dat aan zijn kant, maar Sarah begint te glunderen. Zij ziet nl. gewoon hetzelfde wat ze bij leeftijdsgenootjes begint te zien: het uitvallen van tandjes en het bezoek van de tandenfee!

Vrolijk begint ze te vertellen over het tandendoosje dat al héél lang klaar staat voor als zijzelf haar tandjes gaat wisselen, en vraagt meer uitleg over de tandenfee, en wil dan papa helpen...

Tussen haar grote rommelhoop begint ze te zoeken naar een tandendoosje voor papa, en komt terug met een voor-een-tand-immens-grote muziekdoos. Ik merk op dat die doos wel héél groot is voor 1 tand van papa.

Sarah: "Ah maar dat is dan voor als papa zijn andere tanden ook uitvallen hè!"

:-)

't Lieveke! Zo behulpzaam en begaan met haar papa die tandjes verliest, ik was volledig vertederd. En papa? Die lachte een beetje groen mét een extra gat in zijn mond.


PS: Ondertussen is het probleem tijdelijk verholpen omdat ik toevallig op maandagmiddag zelf een afspraak had bij de tandarts voor een niet-dringend probleem en hij dus mijn afspraak heeft kunnen overnemen. Hij staat wel voor de keuze: voorlopig laten oplossen met een pin en veel vulling (= terugbetaald door ziekenfonds maar tijdelijk), of meteen een kroon laten zetten en heel diep in onze portemonnee tasten (= €600, niet terugbetaald door ziekenfonds maar +15j gerust). Verdorie!

2 opmerkingen:

Sokssawat zei

verdorie! dat komt nooit goed uit he? lastige keuze.

wat een heerlijke meid, je dochter!maakt het zure toch wat zoeter

Isis zei

Ook dit zelf een paar jaar geleden meegamaakt, ze zeggen dat elk kind de moeder een tand kost maar hier was het dus de vader ! LOL !
(ps ik zie dat ik ongeveer even oud ben als D. - heeft dus ook iets met leeftijd te maken !)