woensdag 16 september 2009

zwart

typen met één vinger is klote
niet eens een mooi citaat uit een boek kunnen overpennen is klote
tanden poetsen met de linkerhand is klote - als je rechtshandig bent
naar toilet gaan is klote - met één hand, en dan nog de foute, broeken naar beneden en boven krijgen, bijvoorbeeld; het voorstel van mijn moeder wordt overwogen (rok aan zonder onderbroek)
een potje chocomousse uitlepelen met een onhandige hand is klote
niet kunnen breien is klote
...

pijn in de gekneusde rechterhand, en nog meer van dat als de gips er even af gaat
pijn in de rechterschouder, door het gewicht van de gips
pijn in de nek, door de draagband en het extra gewicht van een nutteloze gipsarm
pijn in de ondertussen-overbelaste rechterhand en -elleboog en -schouder
...

en heel veel tijd - terwijl man en dochter naar werk/school zijn - voor ergernis en gemis en zeer en...

de dagen slepen zich voort en eerlijk: zonder sarah zou ik niet meer uit mijn bed komen...
ik doe alsof aan de telefoon, aan de schoolpoort, thuis als man en dochter er wel zijn, wanneer moeke langskomt, zelfs in de meeste online 'praatjes'; eigenlijk is het gewoon pikzwart in mijn hoofd, en hoeft het allemaal niet meer...
niet door die stomme hand!
wel door het 'nooit-eens-even-niets-mis', door de opeenstapeling en opvolging van pijntjes, door het 'nooit-de-kans-krijgen-om-batterijen-op-te-laden', door de uitzichtloosheid, door de afwezigheid van een toekomst om naar uit te kijken, ...

veel zelfmedeijden, zoveel is duidelijk

mijn kop zit vol tranen
mijn kop zit vol zwart
mijn kop zit vol twijfels over de zin van blijven proberen
mijn kop zit vol rotzooi
mijn kop zit vol willen-opgeven

niemand wil horen dat opgeven een optie is, want er is nog zoveel moois
ik zie dat moois! maar ik zie vooral hoe onbereikbaar dat moois is - ik kan niet eens voor een uurtje mijn eigen dochter aan alleen, als de pijn allesoverheersend is

ik zie uren voorbij kruipen zonder met iemand te praten, wetend dat elke iemand bezig is met leven...

zwart...

3 opmerkingen:

Marleen zei

Ik zeg het vaak en nu alweer:
K.U.T maar het blijft waar :(
Wij denken aan je, hoop dat dat een beetje helpt :)
Liefs marleen en co

Isis zei

Ik herinner mij dat van het toiletbezoek, dat is inderdaad vervelend ! Ik ben vorig jaar met mijn gips ooit vreselijk beginnen huilen in het toilet, ik kon niet meer stoppen, het was onnozel maar mezelf niet kunnen afvegen was superfrustrerend... dus ik weet wat je bedoelt !
Desalniettmin. Chocomousse moet je uitLIKKEN, LOL !
Niet vergeten meisje: dit is voorbijgaand, dat gips gaat er heus wel weer af !

Anoniem zei

dikke kus van je zus!!!