dinsdag 13 oktober 2009

creatie/FO: Shalott Winter Set

Ongeveer een jaar geleden bestelde ik bij Lizet mooie handgeverfde wol voor mezelf: Shalott. Een pinnemuts werd meteen gebreid wegens nood aan een makkelijke warme muts voor de winter.


Maar er was meer wol dan nodig voor die muts, dus begon ik diezelfde winter aan een sjaal - die telkens weer op de achtergrond verdween door andere brei-projecten en die deze week éindelijk werd afgewerkt:



Nog één bol had ik over na de muts en de sjaal, dus besloot ik voor een volledige winterset te gaan, en zocht ik een eenvoudig patroon voor multifunctionele wanten. Ik heb nl. graag warme vingers op de fiets en niks is zo gezellig als echte vingerloze wanten, maar ik haat de onhandigheid ervan, dus breide ik op 2 dagen tijd wanten met een extraatje: indien nodig kan de warme vingerflap even naar achteren voor de nodige handigheid.



Het allerlaatste restje van deze mooie wol zal in mijn handgeverfde lappenomslagdoek verwerkt worden, vermoed ik...
Maar voor de ochtendlijke fietstochtjes naar school met de fiets en met Sarah zal ik alleszins warme oren, warme nek én warme handen hebben!

3 opmerkingen:

Tucana's Dream zei

awel he, ik kwam ook op het idee om een leuke winterset van de bol te maken INCLUSIEF leuke vervilte sloffen.
Hoeveel bollen heb je voor dit allemaal nodig gehad?

Lizet zei

Wat een prachtige winteroutfit! Die handschoenen lijken me echt geweldig om te dragen. Erg leuk om de wol zo terug te zien.

Liefs,
Lizet.

sipusa zei

Really nice:-D
I like the colour too.

and I just have to comment on cute little fee making herself very comfortable....*melt*