woensdag 28 oktober 2009

Veel brei-energie in zieke dagen...

Virussen zijn goedkoop, ook hier. Het ene volgt het andere op, of 't komt er gewoon bovenop, en ik breng veel tijd door in mijn zeteltje - elk moment zonder man en kind is dat dus, want als zij thuis zijn, doe ik alsof het allemaal wel lukt. Maar zo heb ik gelukkig wel wat tijd om te breien, en zelfs een goeie brei-energie op dit moment, en dus raken projecten eens klààr...

Deze sjaal in dikke roos-paarse zachte wol en met een eenvoudig lace patroon was eigenlijk bedoeld voor een goed doel, maar ik kreeg niemand vast om te weten te komen waar ik ermee terecht kon en dus heeft Sarah 'm aangeslagen, wegens 'roze' en 'knuffelzacht':


In september 2008 startte ik mijn allereerste patroonsokken (met een lace chart-patroon dus) in handgeverfde merino-tencel van Lizzie's Wonderland, maar het sokkenbreien vraagt nogal veel concentratie van me en dus werd dit project alsmaar voor me uit geschoven. De eerste sok lag halfklaar al maandenlang ergens onderin alle projecten die op de naalden staan (en ja, dat zijn er heel wat bij een chaotisch breister als mezelve), maar plots kreeg ik zin om dat sokkenmonster te overwinnen. En 2 dagen later was mijn eerste Monkey-sok een feit!!! Ze past me perfect, ze is heerlijk zacht en ze is mooi! Ik heb me voorgenomen ook nummertje 2 klaar te krijgen tegen Sarah's grote verjaardagsfeest op 8 november, een heuse uitdaging, en ik ga ervoor...


De Hybrid wanten die ik bij mijn Shalott muts en sjaal maakte, hadden veel succes bij familie en vrienden, en zo vroeg iemand om me een paar te maken voor haar. Dat deed ik graag, met wol die in mijn stash lag te verkommeren, met een extraatje om de saaiere wol wat op te vrolijken, en deze wanten gingen maandag op de bus richting I.
(Ondertussen probeer ik het patroon aan te passen aan kinderhandjes, want Sarah heeft mooie wol uitgekozen om er ook voor haar te maken, maar tussen volwassen handen en handjes van een 5-jarige zit er veel verschil dus ik ben eens benieuwd of het me gaat lukken...)




Een ander project dat al te lang op de naalden stond (februari 2009), kreeg gisteren de laatste afwerking en ligt nu in de kast van dochterlief. Deze katoenen cardigan is nog wat op de groei, maar 't is een leuk en zacht ding dat ongetwijfeld veel gedragen zal worden!



En nu ga ik een beetje breien!!!!! :-)

5 opmerkingen:

Tucana's Dream zei

Ik heb net een paar wanten af voor een meisje dat 3 maand jonger is dan T.
Eigen dochter als richtlijn genomen dus, als je wil geef ik de maten wel eens door. Gebreid met DK, beetje op de groei, maar niet veel op de groei eigenlijk, 2 rijen kleiner klaagde ze dat haar vingers in de weg zaten, dus ze passen eigenlijk nog goed.

Lunatic Mom zei

Aaaah, ik wil ook wanten-met-klepje voor mezelf maken! Waar heb je dat patroontje vandaan? Staat het op Ravelry?

sapphire_kittum zei

Wow, look at all of those finished knits! You have been really productive lately, well done. I am so glad to see that you finished your monkey sock. :)

Isis zei

Super ! Die roze sjaal lijkt héél erg op iets wat ik zelf momenteel aan het afwerken ben (ik moet alleen de draadjes nog instoppen en de franjes eraan knopen...). Allemaal behaaglijk zacht en warm !

Tasja zei

Die wanten zijn super. /me stikjaloers :)