zaterdag 28 november 2009

De enige energie is de brei-energie...

Nog steeds ziek, en logischerwijs ook depressiever navenant zieker, waardoor nog steeds het grootste gedeelte van de dagen wordt doorgebracht in zetel/bed met indien mogelijk een brei- of haakwerkje. Als D. werkt en Sarah op school is, heb ik één trouwe bondgenoot: Fee voelt zich héél thuis in mijn wolwereldje! Ze is geen schootkat, maar komt graag dichtbij liggen, en 't is natuurlijk handig dat er bij dat vrouwtje altijd een zachte gebreide muts en bolletjes wol liggen om zich op neer te vlijen, de risico's van scherpe scharen en priemen en stopnaalden neemt ze er graag bij...



Ik ben voornamelijk bezig met kleine projectjes en kadootjes, dus dan is het makkelijk om weer een rij afgewerkte dingen te tonen!
De badset voor mijn meter met als eerste item een katoenen washand, is ondertussen uitgebreid met een gehaakte bad puff, en hoewel het onding echt een gruwel was om te haken (héél veel steken op een klein plekje), vind ik het resultaat echt super! De doos is ondertussen - met dank aan tante G. - ook een feit...




Tussendoor een WIP (= Work In Progress) met handgeverfde wol: dit breiwerkje wordt een muts - hoe ze eruit zal zien, weet ik niet, want het gaat om een Mystery KAL van Tucana's Dream en we hebben enkel deel één van de werkbeschrijving gekregen, morgen komt het vervolg...



Mijn moeder en zus en ik hebben al een verzamelingetje mutsen bij mekaar gebreid/gehaakt voor de Bulgarije-actie, en dit zijn mijn 2de en 3de warme-oren-project:



Mijn metekindje Mare wil graag een baret voor Nieuwjaar, en dus wilde ik de Boho Beret voor haar maken; de wolkeuze was niet erg duidelijk, dus ik breide een exemplaar van één van mijn lievelingswolletjes (laatste bol!) met een mooi resultaat. Jammer genoeg vindt de tienermeid de kleuren niks voor haar, dus ik ga op zoek naar andere wol en zal nog een baret breien. Deze zal wel een plekje krijgen... op de groei voor Sarah of als kadootje voor iemand of...


6 opmerkingen:

Sokssawat zei

jee, wat heb je veel gemaakt! Mooi! Vooral dat barretje, helemaal goed...!

Isis zei

Ik wilde net hetzelfde zeggen : geweldig, die baret ! en de puff is fantastisch gelukt, zo te zien (lijkt me inderdaad moeilijk zelf te haken) !

sipusa zei

Nice gift! I mean the one with the batroom accesories! Nice.-D
And the Beret is so you! The colours, they remind me of you somehow, don't know why:-P in a positive way though;-)

MORGAN zei

yeah those colors are definitely ME, together with peacock blue...
and my godmother deserves a beautiful gift, she is a very special lady...
thanks for the compliments, they give warmth in these dark days ;-)

michele zei

Piep,

kwam ik hier toch niet terecht via een zoektocht naar strijkparel patronen zeker ;-)

Als ge die baret niet weet te plaatsen, moet ge het maar laten weten, ik heb een dochter die er perfect bijpast ... hihihi

MORGAN zei

ondertussen draagt Sarah die met veel plezier, bij haar trui in dezelfde kleuren ;-)
en, strijkparelpatronen gevonden? :p