maandag 23 november 2009

Ook zonder adem kan gebreid worden, zo blijkt...

Ziek. Zo ziek! Vrijdagavond moest de dokter zelfs een inspuiting met cortisonen geven zodat ik genoeg zuurstof binnenkreeg, want het hoesten had me uitgeput, en de bronchitis kneep mijn longen dicht. Bijna het hele weekend lag ik (weer) plat, terwijl D. uit werken ging zowel zaterdag als zondag, en terwijl Sarah bij moeke logeerde.

Op de pieken van het ziek-zijn lukte zelfs breien niet, en dàt wil al wat zeggen... Maar gelukkig waren er betere zetel-momenten waarop wol en naalden mijn redding waren zodat ik niet helemaal in de depressieve duisternis verdween.

En zo zijn er weer wat projecten af geraakt!

Mijn Monkey sokken!!!!!!! Meer dan een jaar geleden zette ik deze eerste patroonsokken op (na een paar basissokken om hiel enzo te leren) in de handgeverfde sokkenwol (merino+tencel) van Lizzie's Wonderland. Nu zijn ze klaar, en passen ze zalig perfect aan mijn voeten tegen de komende winter!


Sarah koos een handgeverfd wolletje, ook van Lizzie's Wonderland, voor een knikkerzak. Dit was het resultaat vòòr ik besliste om het ding te vilten... (wat spijtig genoeg niet echt een geslaagde missie werd, ik weet nog niet hoe ik de knikkerzak bruikbaar kan maken)



Nieuwjaar komt stilaan dichterbij, en dat is de tijd van kadootjes! Elk jaar probeer ik iets te breien of haken voor mijn meter, en nu is dat niet anders. Deze keer heb ik gekozen voor een badset, en als eerste item heb ik al een katoenen washandje gebreid. Superzacht en even zachte lavendelkleurtjes, ik denk dat mijn meter blij zal zijn - gepland: gehaakte badpuff + gebreide zeeponderleggertje in dezelfde katoen... en daarbij dan een leuk zeepje of een heerlijk geurende badolie?



Om te besluiten, even de aandacht vestigen op een mooie actie in samenwerking met Vitaya: "Mutsjes voor Bulgarije" en mijn eerste creatie daarvoor. Mijn moeder, mijn zus, mijn schoonzus en ik hebben alleszins al beslist om tegen het einde van het jaar een verzameling mutsjes bij mekaar te breien/haken voor kinderen in Bulgarije! Chris Dusauchoit en Maya Detiège zullen die mutsen uitdelen voor de komende winter...
Met een klein beetje wol en een ietsiepietsie tijd kan je een kind in Bulgarije deze winter warme oortjes geven! Alle beetjes en steekjes helpen!!!!!
Sarah poseert een muts die ik op één avond uit mijn duim zoog gisteren...


U breit toch ook?

1 opmerking:

Isis zei

Erg geslaagde muts ! (het model doet er natuurlijk geen slecht aan ! LOL !)