woensdag 4 november 2009

Sarah wordt 5 !!! (3) - D-Day

Goeiemorgen, feestvarkentje!
Sarah was in de wolken toen ze beneden een versierd plekje aan de tafel vond, met kadootjes ook al had ze haar grote schommel op voorhand gekregen, en ze genoot 200%!
De dvd ("Enchanted") is deze namiddag bekeken en goedgekeurd (ook door mama, door de aanwezigheid van McDreamy), maar vooral Duimelijntje valt enorm in de smaak...



Een voorrecht van een jarige is bijvoorbeeld in je slaapkleed blijven rondlopen tot de noen, en Sarah vond dat alvast een goed idee! De hele voormiddag werd er gespeeld met de Clics en PetShop diertjes en Schleich elfen en draken en Duimelijntje...



Na de middag mocht mama voor de verandering een kamp maken onder de tafel, de film werd bekeken, en mama en dochter kleurden weer enkele potloodjes puntloos.


(Nochtans is vandaag een vreselijke dag voor mama: doodellendig, zo ziek, grieperige barstende hoofdpijn, wankel door het slaaptekort, continu hoestend in ademnood, en zooooooooo moe... Maar Sarah is jarig, en papa was al werken toen ze wakker werd, en moeke en vake zijn de hele dag naar mijn zus en naar de boekenbeurs, en ik heb geen auto, dus het feestvarkentje moest in huis alle aandacht krijgen van die zieke mama. Ze had zo uitgekeken naar die 5de verjaardag, dus gewoon haar eigen ding doen was er amper bij, en een 5-jarige enthousiaste meid is zéér vermoeiend... Nu zit ik te wachten tot papa thuiskomt (half 6? dan is hij te laat :-( ), zodat hij kan overnemen en ik eindelijk kan doen waarnaar ik al urenlang aan 't aftellen ben: gaan liggen en mijn ogen sluiten. Liefst van al zou ik helemaal verdwijnen, want ik ben OP, maar dat mag niet, want het is een speciale en leuke dag en mama wordt verondersteld om op z'n minst in leven te blijven voor dat lieve meisje... Maar eerlijk: ik haat vakanties, en zeker als ik er alleen voor sta, en zeker als mijn lijf me op alle mogelijke manieren tegenwerkt, en spijtig genoeg is dat een veel voorkomend verschijnsel in het leven van Morgan. En toch wil ik dat mijn dochter leuke vakanties heeft, en nog meer een leuke verjaardag, en dus wordt er toneel gespeeld. Maar dat is uitputtend en slopend, en ergens is het simpelweg schandalig dat het me zoveel moeite kost om ervoor te zorgen dat mijn dochter een fijne tijd heeft, en nog meer schandalig dat ik eigenlijk liever ergens anders zou zijn momenteel... Die dubbelheid: alles willen geven aan mijn dochter omdat er niemand is die ik liever zie, en het toch zien als een zware opdracht waar ik aan wil ontsnappen... Het gaat niet goed met mama...)

3 opmerkingen:

sapphire_kittum zei

Happy Birthday Sarah!!! She looks like a little princess, gotta love that crown that you knitted her. It looks like she really loved the fairy doll. Thank you for posting so many photo's, it's the only way that I can tell what is going on in your blog *hugs*

Isis zei

Weer een reeks prachtige foto's, wat heb je toch een leuke dochter ! Ik hoop dat jij je snel wat beter voelt. Ik heb zelf ook vaak (door)slaapproblemen en al ben ik lang niet zo ziek als jij, toch weet ik hoe dat onderdeel van de miserie voelt... ! Knuffel !

sipusa zei

Then I guess I can only say happy birthday:-D