zaterdag 16 januari 2010

Herenigd!


Sarah glundert! Ik denk dat ik al wel 1.000x "mama, ik heb je zoooo gemist!" gehoord heb sinds mijn 2 schatten weer thuis zijn... Middenin haar spel krijg ik plots een knuffeloverdaad, en 's avonds is het wat lastiger om te gaan slapen want ergens is er niet meer die zekerheid die er was... Gaan logeren is leuk, maar thuiskomen is nog zoveel leuker!

De rust heeft wel goed gedaan, maar de afgelopen week heeft ons vooral wat klaarheid gebracht in de veranderingen die er moeten komen om op lange termijn met ons drietjes gelukkig te kunnen zijn.

Samen met de thuiszorg en kiné en huisarts en familie en... zoeken we naar een goed evenwicht voor een lijf vol pijn maar ook vol leven.
Want Het Lijf is OP, en dat komt door jarenlange roofbouw door ziektes en kwaaltjes en chronische pijn en ja ook door mezelf... Dat gaat niet in 1-2-3 opgelost geraken, een weekje platte rust doet goed maar doet geen wonderen, maar geef toe: met zo'n team achter me, is er hoop hè...
Pijn zal er waarschijnlijk altijd zijn, Het Lijf zal nooit kunnen wat een ander lijf kan, elke dag zal een wikken en wegen blijven tussen niet te weinig en niet teveel, maar ooit wil ik gewoon 'leven' zonder de constante strijd.
We zijn er nog lang niet, maar we zijn onderweg!
Ik hoop dat ik altijd dat beetje hoop zal hebben om te blijven proberen...

Maar nu zijn we dus weer herenigd! Een nieuwe start na een korte pauze...
Ook Fee is blij dat het gezin weer compleet is, want zij liep een beetje verloren zonder die drukke kleutermeid en zonder haar partner-in-crime om 's avonds nog buiten een 'luchtje' te scheppen. Toen ze weg waren, sliep Fee elke nacht in het roze bed in de roze kamer, en overdag zocht ze het zetelplekje op dat 's avonds door de man des huizes ingenomen wordt.



De pauze was korter dan gedacht, maar het is goed zo, het is beter als iedereen gewoon thuis is; als zij op school is en hij naar zijn werk vertrekt, is het mijn tijd... om te rusten!

6 opmerkingen:

Sokssawat zei

'we zijn onderweg', dat klinkt goed!

moeke Vera zei

super te lezen! Jullie zijn terug samen! Geniet ervan! Rust en kijk om je heen naar zoveel geluk! Geniet!

Lizet zei

Heel veel sterkte bij jullie gezamenlijke onderweg zijn. En fantastisch natuurlijk dat jullie weer herenigd zijn!

Isis zei

Ik zie dat Sarah hare schone "gilet" aanheeft !

Camiel zei

Fijn! :)

Anoniem zei

Opa - ' profetie '

Het staat in de sterren geschreven : Zodra dame Morgan velost is van al haar kwellingen en pijnen - en dit wordt een absolute zekerheid - zal zij met al haar gaven en kunnen onvoorstelbare dingen verwezenlijken die zij op dit ogenblik niet kan vermoeden !




l