donderdag 21 januari 2010

Trip on Memory Lane...

Zo'n 15-20j geleden was ik een breiende tiener, en toen was dat niet zo alomtegenwoordig dus ik breide vaak op 't gevoel. Met een tante die in Brazilië werkte en woonde, en die in het ziekenhuis altijd baby-spullen nodig had, maakte ik vooral truitjes en mutsjes en sokjes en... waar natuurlijk nooit foto's van zijn gemaakt. Maar als 'alternatieve' puber droeg ik zelf ook wel mijn eigen handwerk, met op kop de eerder-getoonde slobbertruien die ik zelf verzon.

Toen ik ziek werd rond mijn 17de, was pijn in mijn handen de eerste chronische pijn die zich aanbood, en ik had àltijd koude handen. Breien met handschoenen lukt niet, dus ik wilde absoluut wanten zonder vingers, maar dat was niet zo makkelijk te vinden als nu... Met sokkenwol van mijn moeder (die continu sokken breide voor mijn vader, vandaar de saaie kleur) begon ik zélf zo'n dingen te verzinnen. Het resultaat verbaasde me! Want niet alleen lukte het me om wantjes te breien met 5 naalden (waar ik nu nog steeds een gevecht mee voer trouwens), ze pasten ook nog eens perfect!

De zolder van mijn ouders werd zopas geïsoleerd, en dus eerst leeggemaakt. Deze wantjes kwamen boven water, en ze passen nog steeds!!!!!



Ik ben er nog steeds een beetje trots op eigenlijk... :-)

3 opmerkingen:

Malachurus zei

Waar haalt ze de tijd ? Prachtig !

Anoniem zei

Grootvader .

Dat hand had ik onmidellijk herkend ! ;-)

Lizet zei

Leuk om zo weer eens iets terug te vinden. Heel goed gemaakt toen!