maandag 8 maart 2010

Breitjes, haakjes en kadootjes


Gisteren genoot ik van mijn dochter: ik vind het zo fijn om ernaar te kijken, en nog meer als ze een ding draagt dat ik gebreid heb...

Ik haakte al een 6-tal bladwijzers recentelijk, kadootjes voor mensjes die het stuk voor stuk verdienden om gewoon eens een klein verrassingske in de bus te krijgen. Deze, bijvoorbeeld, heeft nu een plekje in een boek of agenda van mijn huisdokter - als dank voor bijna 20j ongelooflijk goeie zorgen...



Tweedehands vond ik nog meer hoofden, en een kleine torso, die deed ik mezelf dan maar kado - ze staan nu mooi op de slaapkamer te wachten op eventuele breiwerkjes, maar ook kaal vind ik ze eigenlijk gewoon leuk...


Mijn Knitherapy lappendekentje kreeg een 12de lapje erbij! Tijd om eens een groepsfoto te maken: een stapel lapjes en ook eens mooi op een rij... Het ziet er al leuk uit eigenlijk, maar ik heb nog een 4-voud van dit aantal lapjes te gaan voor het deken een min of meer aanvaardbare grootte heeft...



Deze slaapmuts was oorspronkelijk voor een kleine jongen, maar de maat klopte van geen kanten en zodus eindigde ik met een tot-nog-toe-zonder-bestemming-slaapmuts in grijs-donkerblauwe katoen...



Dit slabbetje ging naar een kleine Hannah om haar en haar mama en gezinnetje al wat lentekriebels te geven!



Diezelfde mama stuurde Sarah en mij een bedankkadootje, voor de katoenen mutsjes en het slabbetje: heerlijke lente-groene sokkenwol, Hannah-geboortegeschenkjes, en stickers voor de dochter die meteen de roze fietshelm mochten sieren...



Momenteel werk ik aan een groot maart-project (elke maand probeer ik een groter breiwerk, liefst eentje dat al een eeuwigheid op de naalden staat, af te krijgen): een Kiltie-rok voor mezelf in linnen bruintinten. Daarnaast maak ik een geboorte-setje voor een Duffelse baby boy, en deel 1 is al klaar maar natuurlijk een verrassing. Sarah blijft mijn inspiratie en zo zette ik de afgelopen week een jurkje én een zomertopje op voor haar, ahum één ding tegelijk breien, het is niet zo mijn ding... :-)

4 opmerkingen:

Kellykat zei

You sure have been very busy crafting!!!

Sokssawat zei

jee, wat ben je druk-breiende! ja leuk he, als je dochter iets aan heeft dat je zelf hebt gemaakt. Daar kan ik ook zo van genieten!

Reporter 17 zei

Staat in bewondering voor zo een aktiviteit .

An zei

De mijne steekt voor eeuwig in mijn kookboek. Hartelijken dank!