dinsdag 16 maart 2010

Lentefee(st)!


Vorige woensdag kregen we - ondanks de kou - al een heerlijk voorsmaakje van de lente in onze tuin! Ik kon niet anders dan continu omhoog kijken naar die hemelsblauwe wolkenloze hemel boven ons hoofd...
Meer dan een jaar wonen we hier, en ik mag met zekerheid zeggen dat de lente mijn favoriete seizoen is in dit huisje met tuintje. Want achter ons huis is een heerlijk hoekje waar geen wind kan komen en waar ik dus van die eerste zon kan zitten genieten als in een micro-klimaat! Terwijl Sarah speelt en terwijl Fee ook de lentekriebels hun gang laat gaan...



Wat doet een mens als 't zonneke komt piepen en de energie weer voorzichtig door de aderen begint te stromen?Plan(n/t)en!!!
Ik heb geen groene vingers, integendeel zelfs, maar ik wilde deze lente absoluut viooltjes; en dus kochten we dit weekend viooltjes. Voor ons huis maakte ik een lente-trapje, zodat thuiskomen een beetje wordt zoals dat voorzichtige zonnetje...



Zo doet de lente kalmpjesaan haar intrede ten huize Morgan...
Zo vecht een vrouw tegen de depressie die meer en meer terrein probeert te winnen, met de steun van een sterk leger: man en kind en kat en zon en hemel en zelfs een teer viooltje...

1 opmerking:

Sokssawat zei

o meis, wat een mooie foto's, van je dochter, je plantjes, je (super!-) tuinkabouter, de lucht... fijn dat het je het kunt zien!!