woensdag 24 maart 2010

Poppy!

En plots was er een nieuwe verslaving!
Het begon met een roze Poppy muts voor mijn dochter - omdat ik het patroon echt eens wou uitproberen en omdat ik die ene mooie bol wol al zolang had liggen dat dit het ideale patroon ervoor was.
Toen wou ik meteen ook een Poppy maken voor mijn metekindje, zij is eerder een stijlvolle tiener en dus koos ik voor een sober grijs met een heerlijk blauwe toets.
Het patroon gaat van baby tot tiener, maar ik wilde zo'n mooie jaren'20-stijl (charleston?) muts zelf ook wel ooit bezitten, en ik bleek niet alleen. De maakster van de hANdgemaakte kadootjes was ook meteen verkocht aan dit model muts en zij is uiteindelijk mijn proefkonijn geworden voor een volwassen-versie van Poppy.
U ziet ze op een rij in de tuin (met het nieuwe fototoestel genomen), en de roze Poppy wordt geshowd door dochterlief (nog met het oude ding wegens foto's eerder gemaakt)...



De mutsen zitten trouwens héérlijk! Sarah bevestigt me dit, en de volwassen-versie past ook perfect voor mezelf en zit inderdaad heel erg comfortabel op je hoofd...



Jàhàààààà ik weet het: de lente is in 't land! Wat zit ik nu mutsen te breien??? Tja, er zijn geen regels in de wereld van een breimonster :p
Ik plan trouwens nog minstens 3 Poppy-mutsen de volgende weken en denk dat dit model me zal blijven achtervolgen. Deze 3 exemplaren werden op 1 week tijd gebreid tesamen, 't is een supervlug patroontje...

5 opmerkingen:

mama'ritha zei

Ze zijn erg leuk. Doe je dat met vier naalden.

MORGAN zei

neen, gewoon met 2 naalden, en dan met 'short rows' werken (bv. breien tot 5st voor het einde, omkeren, weer tot 5st, omkeren, tot 10st, omkeren, enz.)

Reporter 17 zei

Dank voor de technische uitleg .

Mararangi zei

Amaai, wat een leuke mutsjes.
Is dat patroontje ergens te vinden of te verkrijgen??

MorganMagic zei

mail me je e-mail adres, dan stuur ik je een berichtje ivm het patroon ;-)