donderdag 15 april 2010

Boerinnetje Sarah geniet...

Sarah vertrok gisterenmiddag naar haar meter, tante Hilde, op de boerderij waar ook nonkel Gust, nichtjes Tine (13) en Hanne (11), neefje Stijn (12), hond Tinka, een heleboel geitjes, en héél veel varkens wonen. Tijd voor enkele rustdagen voor zieke/oververmoeide mama, als alles goed gaat blijft ons meisje zelfs tot zondag logeren, en dankzij de foto's die mijn zusje doormailt, weet ik dat Sarah geniet!

's Avonds een verhaaltje voor het slapengaan nadat de nichtjes Sarah ook klaargemaakt hebben voor bedtijd...



Mooi weer betekent dat de onthaalkindjes van mijn zus mee buiten genomen worden, en nu zat er een grotere meid bij in de kar die getrokken werd door gelegenheidsezeltje Stijn...



Oh ja, en toevallig is het geitjestijd: 8 baby-geitjes van een week of 2 weken oud!!! Eentje wordt met de fles grootgebracht, en volgens tante Hilde is Sarah niet weg te slaan uit de geitenweide, waarom verbaast me dat niet?



Ik mis mijn meisje, het is veel te stil in huis, Fee loopt miauwend rond op zoek naar haar vriendinneke en slaapt in Sarah's kamer om er toch dichtbij te zijn, ook papa loopt soms een beetje verloren; maar we weten dat onze dochter enkele geweldig fijne dagen beleeft op de boerderij, dat ze alle aandacht krijgt van haar nichtjes en neefje en tante en nonkel, dat ze geniet van de diertjes en de natuur en de modder en de vrijheid, en dat ze ons - heel stiekem - ook wel een beetje mist maar dat het haar niet tegenhoudt om alle ervaringen op te drinken...
Mama crasht, papa werkt de tuin een beetje bij na zijn werkuren, Fee vraagt wat meer aandacht van ons, we hebben wat extra tijd voor mekaar, dus het is goed zo... :-)

3 opmerkingen:

mama'ritha zei

Stilte is niet altijd leuk. het kan ook heel confronterend zijn. Hoe vul je stilte en leegte in?

Maar je meisje geniet, dat is wel te zien. Schijnt de zon daar ook bij jou? Lekker even wat drinken in de tuin zitten. Boek er bij. Tijdschrift...

Reporter 17 zei

Het schrijfsel op zich is leuk Rep. 17 wil het keer op keer herlezen wegens het positieve verhaal . Tof ...

Isis zei

Sarah en de dieren ! Ik heb er ook zo eentje thuis. Ze wil later een dierenpension openen ! Wie weet samen met Sarah... LOL !