donderdag 22 april 2010

Oh ja, er wordt nog gebreid, niet zoveel als ik zou willen maar genoeg voor...

... enkele fotootjes!

De Poppy-muts vermenigvuldigt zichzelf: deze grijsblauwe was een verjaardagskadootje voor een lieve vriendin, de helblauwe-met-een-beetje-groen is een fleurig exemplaar voor... mezelf, en de bruine met mooiste-bloem-tot-nu-toe (volgens mijn bescheiden mening) was er eentje op bestelling...



Er waren zware dagen, en dan wordt er - àls er al gebreid wordt - enkel gewerkt aan het Knitherapy-lappendeken. Twee nieuwe lapjes zijn een feit: 3 uiltjes voor het ene en een honingraatmotief voor het andere...




En dan... Eindelijk heb ik de moed teruggevonden voor een droom van een patroon: Expectation! Lang leve de pràchtige patronen van Dutch Knitting Design! Graag zou ik binnen de maand april - eventueel ook nog mei (wegens mega-project) - deze shawl gebreid krijgen voor mezelf...


Er is nog meer, want 2 baby'tjes wachten nog op een kraamkadootje: de ene jongen, Juul, is gisteren op de wereld gekomen en mag zijn gebreide MorganMagic-item gauw in de bus verwachten; de 2de uk zit nog veilig in zijn baby-huisje en maar goed ook want zijn kadootjes (meervoud wegens goed vriendinneke waar ik een volledig set voor wilde breien) zijn nog niet helemaal klaar!
Van mijn Amerikaanse 'zus' Kati kregen Sarah en ik allebei een MBOY (= Magic Ball Of Yarn) kado, en ook daar zij wij beiden aan begonnen: Sarah breit een roze hond met de hare en is euforisch wanneer een geschenkje komt piepen, ik maak een fuchsia tas voor mezelf en ben ondertussen al de trotse eigenaar van de mooiste schapenknoopjes ooit! Onze creaties en de verborgen pleziertjes erin krijgen achteraf gewoon een eigen topic, dus voorlopig mogen jullie daarvoor je geduld nog wat oefenen... ;-)
En nu ga ik een beetje... breien! Of wat had je dan gedacht?

2 opmerkingen:

Miriam zei

Weer die leuke mutsen! Ik moet nodig het www afschuimen voor het patroon, ik ben er wég van. En dan Expectation............ik ben er stil van: zó mooi (en wat een schitterend garen gebruikt je).

Groetjes
Miriam

Reporter 17 zei

Sorry voor de type fout:"RUST ROEST "