zaterdag 8 mei 2010

MBOY enzo

Rond Pasen kregen we een groot pakket uit Amerika, van mijn US-zusje Kati, gevuld met 2 MBOYs (MBOY=MagicBallOfYarn) en héél veel Reese's chocolade-met-pindakaas (mijn niet-in-België-te-verkrijgen verslaving) in alle soorten. Eén MBOY voor Sarah, die ondertussen ook kan breien maar wat langer zal doen over haar project - ze breit een roze hondje om te beginnen, met wat hulp van mama uiteraard. En één MBOY voor mij, die ondertussen helemaal ontbonden en opgebreid is!



Dit leuke katoenen tasje is het eindresultaat, en boven en onder zie je de verborgen kadootjes die ik geleidelijk tijdens het breien mocht tegenkomen...



Natuurlijk werd er nog meer gebreid: enerzijds aan mijn Expectation - die ondertussen het einde echt nadert met +400 steken - en anderzijds baby-kadootjes (nog niet allemaal toonbaar wegens nog niet kado gegeven).
En toen kreeg ik een vraag van een vriendin-fotografe: of ik een newborn mutsje kon breien in hele dikke wol, voor een fotoreportage-examen. Enthousiast ging ik op zoek naar het perfecte wolletje in mijn stash, en na een dag was het mutsje een feit.



Het verhaal kreeg een vervolg, want een tweeling diende zich aan voor de eventuele reportage, dus een tweede bijna-identiek mutsje werd uit de naalden geschud...



Ondertussen had ik het nieuwe virus te pakken: breien + fotografie! Online vond ik voorbeeldjes van gebreide rekwisieten, en in de resterende wol zag ik een hangmatje - de fotografe was meteen geïnteresseerd, en dus werd ook dat idee uitgewerkt...



Het ding kan multifunctioneel gebruikt worden als cocon en dekentje en... Dus ik kijk nu uit naar de eerste 'professionele' foto's van een baby met gebreide rekwisieten, spannend!
De allerlaatste wol toverde ik om in een pinnemutsje dat ik misschien ooit zélf kan gebruiken in combinatie met mijn fotografie-dromen...



Om te eindigen: mijn dochter kreeg deze week weer 2 hANdgemaakte rokjes toegestuurd, maar deze keer waren ze vergezeld van 2 bolletjes wol. Samen met de vraag om die te veranderen in een Poppy muts. En zo geschiedde:



Dit was trouwens Poppy nr.7 en nee ik ben het nog niet beu, ik blijf het een heerlijk patroon vinden...
Genoeg gebrei gezien? Dan ga ik maar wat verder breien ipv bloggen ;-)

2 opmerkingen:

Tasja zei

Morgan, de baby's zijn ondertussen gebeuren. Normaliter ga ik volgende week bij een van hen foto's nemen. Ik hou je op de hoogte.
Nog eens via deze weg superdesuper bedankt (voor de prachtige en snelle service)

Isis zei

allemaal prachtige spulletjes !